۰
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰

۳۴ مصدوم در زلزله تهران و دماوند

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از مصدومیت ۳۴ نفر به دلیل وقوع زمین لرزه در تهران و دماوند خبر داد.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور از مصدومیت ۳۴ نفر به دلیل وقوع زمین لرزه در تهران و دماوند خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به مجروح شدن ۱۹ نفر در دماوند و ۱۵ نفر درتهران گفت: از این حادثه هیچ خسارت مالی گزارش نشده است.
وی ادامه داد: در زمان وقوع بحران و حوادث همه وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها و نهاد‌ها متناسب با وظایفشان با نظارت و هماهنگی سازمان مدیریت بحران در جهت مدیریت و رفع بحران وظیفه دارند و فعالیت می‌کنند.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حادثه خبر نمی‌کند و باید همیشه آماده مقابله با بحران‌ها باشیم و این آمادگی بر اساس تعاریف قانونی همواره در سطوح شهرستانی و استانی و ملی وجود دارد.
سپس سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز گفت: کارگروه ویژه‌ای در دو بخش علمی و عملیاتی در جهت پاسخگویی مناسب به زلزله تهران مهیا کرده ایم.
وی ادامه داد: ما با مطالعه زلزله‌های ادواری پنج سناریو را با توجه به شدت احتمالی زلزله پیش بینی کردیم تا بتوانیم در صورت لزوم عملیاتی جامع را انجام دهیم حتی استان‌های معین را هم برای تهران مشخص کردیم و تیم های واکنش سریع تشکیل شد.
نواب شمس پور مدیرکل آموزش همگانی هلال احمر نیز گفت: آموزش‌ها درباه زلزله باید قبل از وقوع حوادث انجام شود، ساختمان‌ها ارزیابی شود به لحاظ استحکام، اجزای غیر سازه‌ای ساختمانها مثلا لوستر‌ها و کمد‌ها و ... به لحاظ استحکام بررسی شود جاهای امن در خانه‌ها شناسایی شود... همه این‌ها باید از قبل مشخص شده باشد.
 
کد مطلب: 128989
برچسب ها: زلزله تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *