۰
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۲

شهرداری که به نامه‌ها پاسخ نمی‌دهد

عضو شورای شهر با انتقاد از بی پاسخ ماندن ۱۵۰ نامه شورای شهر از سوی شهرداری گفت: این روند کار شهرداری به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
عضو شورای شهر با انتقاد از بی پاسخ ماندن ۱۵۰ نامه شورای شهر از سوی شهرداری گفت: این روند کار شهرداری به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
علی جعفر محصولی در صحن رسمی شورای شهر اراک در خصوص بی پاسخ ماندن ۱۵۰ نامه شورا از ابتدای سال گذشته تاکنون، تصریح کرد: خارج از نگاه جناحی و سیاسی، اینکه ۱۵۰ نامه شورا در شهرداری بی پاسخ بماند، قابل قبول نیست، شهرداری موظف است هر پاسخی که برای یک نامه لازم است حتما اعلام کند.
وی افزود: قبل از شیوع بیماری کرونا شهرداری هر هفته جلسات ملاقات عمومی داشته است، اما با شیوع این بیماری این جلسات تعطیل شده و مردم ناچارا به شورا مراجعه می کنند. با توجه به اینکه این بیماری همچنان وجود دارد، نمی توان امور شهر را تعطیل کرد و لازم است که جلسات برگزار شود و حرف مردم شنیده شود و درب اتاق شهردار نیز باید به روی شهروندان باز باشد.
به گزارش ایسنا، در این جلسه کاوه فلک افلاکی دیگر عضو شورا نیز بیان کرد: شان شورا باید از جانب شهرداری حفظ شود که یکی از ابزار های حفظ این شان پاسخگویی به نامه هاست، اما باید واقع بین بود و جایگاه و شان شهرداری نیز باید حفظ شود.
وی افزود: مسلما نامه از سوی شورای شهر باید با اجماع نظر همه اعضا به شهرداری ارسال شود اما شاهد هستیم که گاهی نامه هایی شخصی و با نظرات فردی ارسال می شود و همین باعث می شود که شرایط اینچنینی ایجاد شود و با بی پاسخ ماندن نامه مواجه باشیم.
در این جلسه رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز با تاکید بر اینکه مصوبات شورا لازم الاجراست،  گفت: طبق اصول اداری و قانونی نامه های ارسالی به هر ارگانی باید ظرف ۱۵ روز پاسخ داده شود و نامه با هر موضوع و مسئله و مشکلی نباید بی پاسخ بماند.
ایرج رضایی تصریح کرد: اینکه به لحاظ اداری نامه ها پاسخ داده نمی شود سوءتفاهم و تقابل ایجاد می کند، از ارسال برخی از نامه ها مانند موضوع سالن اجتماعات شورای شهر و مناسب سازی آن زمان زیادی می گذرد و نمی دانیم به چه دلیل بی پاسخ مانده است اما شهرداری به لحاظ قانونی موظف است نامه ها را پاسخ دهد.
کد مطلب: 129182
برچسب ها: شورای شهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *