۰
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۵
قائم مقام مدیرعامل سایپا:

محصولات جدید سایپا در خطوط تولید

آغاز پیش فروش خودروی شاهین پس از عید فطر
قائم مقام مدیرعامل سایپا گفت: تقاضای ما به عنوان خودروساز از شورای رقابت این است که منصفانه قیمت‌گذاری کند، چون در غیر این صورت توان تولید خود را از دست می دهیم و مردم و صنعت خودرو متضرر می شوند.
محصولات جدید سایپا در خطوط تولید
 قائم مقام مدیرعامل سایپا گفت: تقاضای ما به عنوان خودروساز از شورای رقابت این است که منصفانه قیمت‌گذاری کند، چون در غیر این صورت توان تولید خود را از دست می دهیم و مردم و صنعت خودرو متضرر می شوند.
به گزارش سایپانیوز، مجید باقری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری که محور آن چگونگی ساماندهی بازار خودرو بود با اشاره به توقف تولید مدل‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ پراید و تولید پراید ۱۳۱ تا اواخر تیر ماه سال جاری، تصریح کرد: محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا در خطوط تولید قرار می‌گیرند، همچنین با ایجاد خطوط رباتیک جدید، ظرفیت تولید خودروهای کوییک، تیبا و ساینا افزایش خواهد یافت.
وی افزود: بنا داریم پیش فروش خودروی شاهین را نیز پس از عید فطر آغاز کنیم.
باقری اعلام کرد: براساس پژوهش‌های به عمل آمده، در سال گذشته نیاز واقعی بازار خودروی کشور ۹۰۰ هزار دستگاه بوده که دو خودروساز در حالی که با شرایط سختی همچون تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کردند، توانستند حدود ۸۳۳ هزار خودرو تولید کنند.
قائم مقام مدیرعامل سایپا با بیان اینکه اگر شیوع کرونا نبود عدد تولید خودرو به ۹۰۰ هزار خودرو هم می‌رسید، افزود: بر اساس همان بررسی ها امسال بازار خودرو نیاز به یک میلیون دستگاه خودرو دارد که البته با شیوع ویروس کرونا و شرایطی که پیش آمده است، احتمال تغییراتی در این عدد وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در کنار نیاز واقعی مردم به خودرو، نیاز کاذب به خودرو در کشور وجود دارد که ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز واقعی بازار است، گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که خودرو از کالایی مصرفی به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده که در این زمینه، نقش واسطه‌ها پررنگ است؛ لذا از شورای رقابت تقاضا داریم، قیمت خودروها را به گونه‌ای تعیین کند که دلال بازی در این حوزه پایان پیدا کند.
باقری با بیان اینکه هدف ما افزایش تولید، ارتقاء کیفیت و استفاده از نظام عادلانه برای رسیدن خودرو به متقاضی واقعی است، اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا به امروز ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل شده و ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو نیز پیش فروش شده است، در دو ماهه ابتدایی امسال نیز فروش و تحویل خودروهای سایپا ۶۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است.
قائم مقام مدیرعامل سایپا با بیان اینکه خودروساز در گرانی خودرو در بازار آزاد هیچ نقشی ندارد، افزود: صورت‌های مالی حسابرسی شده سایپا را در اختیار مسئولان قیمت‌گذاری گذاشته ایم تا روند قیمت گذاری خودروها مسیر درستی را طی کند، چرا که اصلی‌ترین متضرر این نوع قیمت‌گذاری، مردم هستند.
وی عدم عرضه یا عرضه قطره چکانی خودرو توسط خودروسازان را قویاً تکذیب کرد و گفت: به طور مثال ما روز گذشته فقط ۶۰۰ خودرو پراید را با قیمت ۳۸ میلیون و ۵۰۰ فاکتور کرده ایم.
باقری ادامه داد: با تدابیر و سازوکار جدید وزارت صمت، متقاضیان واقعی خودرو احصاء می شوند و دیگر شاهد فعالیت های سودجویانه و دلال‌گونه نخواهیم بود.
قائم مقام مدیرعامل سایپا درباره خودروهایی که توسط واسطه‌ها در پارکینگ‌های خصوصی احتکار شده است، گفت: هیچ خودرویی بدون پلاک از درب کارخانه و نمایندگی ها خارج نمی‌شود و خودروهایی که در پارکینگ‌های خصوصی کشف شده، مالک مشخص و پلاک دارند که اکثر پلاک‌های آنها توسط مالکان برداشته شده و ما طبق استعلام سازمان تعزیرات اسامی مالکان این خودروها را به آنها اعلام کرده‌ایم.
وی در پایان گفت: خودروساز هر آنچه در توان و بضاعت دارد تولید می‌کند اما سایر مجموعه های ذی ربط با صنعت خودرو هم باید کمک کنند تا بازار خودرو ساماندهی شده و از دست واسطه ها خارج شود.
کد مطلب: 129616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *