۴
۴
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۶
با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام شد

نارضایتی 94 درصدی مردم از قیمت خودروهای داخلی

یک استاد دانشگاه معتقد است اگر به جای خودروسازی،گاوداری احداث می کردیم بیشتر از مزایای آن بهره می بردیم
یک استاد دانشگاه معتقد است اگر به جای خودروسازی،گاوداری احداث می کردیم بیشتر از مزایای آن بهره می بردیم

یک رسانه حامی تولید ملی با انتشار نتایج یک نظرسنجی از نارضایتی ۹۴ درصد از مردم ایران از قیمت خودروهای داخلی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، صبح امروز پایگاه اطلاع رسانی تولید ایرانی با تحلیل نتایج یک نظرسنجی، اعلام کرد بیش از ۹۴ درصد از پاسخگویان، از قیمت خودروهای داخلی راضی نیستند! این پایگاه اطلاع رسانی که تابلوی حمایت از تولید ملی را بر پیشانی دارد، در تفسیر نتایج نظر سنجی با اشتباه خواندن حمایت دولت از خودروسازی‌ها، اعلام کرده است که حمایت از تولید ملی به معنی حمایت از اشتباه ملی نیست. خودروسازی به اعتقاد قریب به اتفاق کارشناسان اقتصادی برای ایران یک صنعت به صرفه نیست و اصلا مزیت نسبی ندارد.این پایگاه همچنین با انتقاد صریح از کیفیت نازل خودروهای داخلی و اعلام نظر پلیس درباره علت بالا بودن تلفات سوانح رانندگی،‌ که مهمترین آن ایمنی پایین خودرو است، نوشته است : باید از تولیدی حمایت کرد که برای کشور حیثیت اقتصادی بالاتری نتیجه بدهد و در منطقه و جهان نام کشور را بدرخشاند، نه این که آمار فزاینده درجه یک کشتگان سوانح جاده‌ای را در جهان تأمین کند.
در ادامه گزارش نتایج این نظر سنجی آمده است که امام خمینی (ره) نیز در زندگی خویش،‌ صرفا برای تأمین کیفیت خودرویی که سوار می‌شدند از اطرافیانشان سئوال می‌کردند، نه حتی خوراک یا پوشاک! و اشاره نویسنده این گزارش به جمله‌ای است که امام(ره) در نجف اشرف به یکی از اطرافیانش خطاب می‌کند و می‌گوید: « . . . ماشین قراضه مرا می‌کشد. چرا سوار ماشین قراضه شوم؟ »این گزارش با زیر سئوال بردن ادعای برخی خودروسازان درباره ملی بودن برخی از خودروها، افزایش قیمت آنها را در زمان نوسان بازار ارز، دلیلی برای غیر ملی بودن این خودروها عنوان کرده و حمایت از خودروسازی‌های داخلی را ابزاری قانونی برای بازی با جان خانواده‌های طبقه متوسط و معصوم ایرانی در عین سود خودروسازان قلمداد کرده است.این پایگاه اطلاع رسانی در پایان این گزارش با نقل قول از برخی کارشناسان اقتصادی در باره مزیت نسبی صنعت خودرو در کشور، با اشاره به نظر عادل پیغامی، اقتصاددان و استاد دانشگاه، اعلام کرده است: باید به جای خودروسازی‌ها،‌ گاوداری احداث می‌کردیم!

کد مطلب: 12969
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


رضا
سلام . 6 درصد باقی موندش چطور راضی بودن
مائده
Iran, Islamic Republic of
چرا دعوت ما که برای مهر ماه بود ندادن نگه داشتن در آبان ماه با قیمت جدید دادن من اعتراض دارم
مرتضی شیرزاد
Iran, Islamic Republic of
متآسفم برای اینکه برخی از آدمهای نالایق توی این مملکت شدن همه کاره و فقط ظلم و ستم میکنن به مردم. انگار که اینا از این مردم نیستند و از یه جای دیگه اومدن برای چپاول و غارت و سیر هم نمیشن.
Iran, Islamic Republic of
قیمت های پاییز سایپا به سه ماهه دوم برگردد.این افزایش قیمت برای ماهایی که پیش فروش ثبت نام کرده ایم و ماه ها پیش نصف پول را داده ایم نهایت بی انصافی است.