کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اطلاعیه سفر در تعطیلات عید فطر

1 خرداد 1399 ساعت 13:05

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه عید سعید فطر در اطلاعیه‌ای از دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان در حوزه سفر خواست با توجه به‌ضرورت تکریم مسافران و گردشگران، تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات ایمن و استاندارد فراهم کنند.


ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه عید سعید فطر در اطلاعیه‌ای از دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان در حوزه سفر خواست با توجه به‌ضرورت تکریم مسافران و گردشگران، تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات ایمن و استاندارد فراهم کنند.
به ‌گزارش ایسنا، اگرچه مسؤولان وزارت بهداشت نسبت به حجم سفر در تعطیلات عیدفطر و افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا پس از آن، ابراز نگرانی کرده و از مردم خواستند فعلا سفر نروند، اما گزارش های ترافیک جاده ها به ویژه در جاده های منتهی به استان های شمالی، گواه بر این است که جمعیت زیادی راهی سفر شده اند.
علی اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در روزهای گذشته دستور بازگشایی کمپ های اقامتی روباز و سایت های طبیعت گردی را صادر کرده بود، تایید کرده که بخش قابل‌توجهی از سفرهای داخلی مردم با اهداف معنوی، زیارت و کار در حال انجام است. او این پیش‌بینی را کرده که حجم این سفرها هم‌زمان با تعطیلات عید فطر افزایش پیدا کند، برای همین به تأسیسات گردشگری البته در مناطق سفید برای خدمات‌رسانی به این مسافران اعلام آماده باش داد.
پیش از او، معاون گردشگری این وزارتخانه به جریان سفر در شرایطی که هنوز تب ویروس کرونا، فروکش نکرده است، اشاره کرده بود. ولی تیموری گفته بود: توصیه در خانه ماندن جوابگوی شرایط حال حاضر نیست و در پی تحمل فشارها و اضطراب اخیر، بی‌شک با سفرهای هوشمند در تعطیلات عید سعید فطر مواجه خواهیم شد. او هم به ستاد خدمات سفر در استان ها و همه دستگاه های دخلی در سفر، اعلام آماده باش داده بود.
این وزارتخانه حالا با صدور اطلاعیهای، برای سومین بار از دستگاه های خدمات دهنده به مسافران خواسته آمادگی لازم را برای پوشش تعطیلات عید فطر داشته باشند.
در اطلاعیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر آمده است:
۱. در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از سفرهای داخلی مردم با اهداف کاری، زیارتی و تفریحی در حال انجام است؛ لذا تمام دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، آمادگی لازم را برای مدیریت هوشمند این قبیل سفرها داشته باشند.
۲. دستگاه‌های عضو به‌ویژه اعضای مرتبط با فعالیت‌های آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی عمومی در سطح جامعه نظیر صداوسیما دستورالعمل‌های تهیه‌شده برای سفرهای هوشمند (سفره +سلامت) و آموزش‌های عمومی سفر در شرایط کرونا را به طرق مقتضی اطلاع‌رسانی کنند.
۳. ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ضمن توصیه به مردم و مسافران برای رعایت کامل مقررات و توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، درخواست می‌کند سفرهای مسؤولانه و حرفه‌ای را در پیش بگیرند و با هدف حمایت از فعالان گردشگری خدمات مورد نیاز خود را از زنجیره رسمی و مجاز صنعت گردشگری تأمین کنند.
۴. دستگاه‌های عضو ستاد، نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم را برای حسن اجرای پروتکل‌های ابلاغی و اطمینان از آمادگی مراکز خدماتی و گردشگری در دستور کار مستمر خود داشته باشند.
۵. استانداران به‌عنوان رؤسای ستادهای اجرایی خدمات سفر استانی، دستورات لازم را برای سفرهای احتمالی هم‌وطنان عزیز صادر و از ارائه خدمات ایمن و استاندارد اطمینان حاصل کنند.
۶. مراکز خدمات گردشگری و تفریحی با رعایت اصول بهداشتی و ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت هیچ‌گونه محدودیتی برای خدمت‌رسانی ندارند.
۷. ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها با درک دقیق شرایط فعالان صنعت گردشگری کشور، اقدامات و هماهنگی‌های لازم را برای رفع دغدغه‌های بهداشتی گردشگران و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به عمل آورده، نظارت مستمری را برای خدمات‌رسانی شایسته به مردم داشته باشند.


کد مطلب: 129816

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/129816/اطلاعیه-سفر-تعطیلات-عید-فطر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir