کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پی اخراج مهاجران مبتلا به ویروس کرونا

انتقاد گوآتمالا از آمریکا

2 خرداد 1399 ساعت 21:08

رئیس جمهوری گوآتمالا به انتقاد از دولت ایالات متحده پرداخت که مهاجران مبتلا به ویروس کرونا را به این کشور برمی‌گرداند و سیستم ضعیف بهداشت گوآتمالا را تحت فشار قرار می‌دهد.


رئیس جمهوری گوآتمالا به انتقاد از دولت ایالات متحده پرداخت که مهاجران مبتلا به ویروس کرونا را به این کشور برمی‌گرداند و سیستم ضعیف بهداشت گوآتمالا را تحت فشار قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود پاندمی ویروس کرونا در جهان و تلاش‌های آلخاندرو جیاماتی، رئیس جمهوری گوآتمالا برای متوقف کردن پروازهای حامل مهاجران از ایالات متحده، دولت واشنگتن مهاجران گوآتمالایی را به کشورشان بر می‌گرداند.
از میان مهاجران اخراج شده، ۱۱۹ تن به ویروس کرونا مبتلا هستند.
رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین گفت: ما می‌دانیم که ایالات متحده می‌خواهد مردم را اخراج کند اما این را نمی‌فهمیم که چرا پروازها پر از افراد آلوده به ویروس کرونا هستند.
وی ادامه داد: ما مشکلات زیادی با این افراد داریم.
جیاماتی ۶۴ ساله پزشک بازنشسته‌ای است که به دلیل ابتلا به ام.اس با چوب زیربغل راه می‌رود؛ وی همچنین گفت: ایالات متحده در جریان این پاندمی حتی برای ما ماسک صورت هم ارسال نکرد.
سفارت آمریکا در بیانیه‌ای به ذکر جزئیات درباره کمک اقتصادی اخیر به گوآتمالا پرداخته که شامل تامین، آموزش و کمک از سوی مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها و کمک ۲.۴ میلیون دلاری ماه گذشته می‌شود.
سفیر آمریکا در گوآتمالا در این بیانیه آورده است: ایالات متحده به تامین بهداشت و شکوه مردم این کشور آمریکای لاتین پای بند است.
مکزیک، کلمبیا، هائیتی و جامائیکا نیز عفونت ویروسی کرونا را در میان مهاجران اخراجی ثبت کرده‌اند.
اخیرا نیز، گشت کنترل مرزی ایالات متحده اعلام کرد که مکزیکی‌ها را با پرواز بر می‌گرداند تا گسترش ویروس را محدود کند. دولت مکزیک گفته که در هشت پرواز برای مه سال جاری میلادی ۱۳۳ مهاجر به مکزیکوسیتی برگردانده شدند.


کد مطلب: 129881

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/129881/انتقاد-گوآتمالا-آمریکا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir