۱
۰
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۸

توسعه عدالت آموزشی با کمک گوشی‌های بلااستفاده مردم!

سرانجام مدتها پس از استفاده از اپلیکیشن آموزشی شاد برای ادامه تحصیل کودکان در دوران کرونا، وزارت آموزش‌و‌پرورش متوجه شد بخشی از دانش‌آموزان توان استفاده از گوشی هوشمند را ندارند. اما راه حل آنها هم عجیب و تاسف‌آور است: استفاده از گوشی‌های هوشمند بلااستفاده مردم!
توسعه عدالت آموزشی با کمک گوشی‌های بلااستفاده مردم!
سرانجام مدتها پس از استفاده از اپلیکیشن آموزشی شاد برای ادامه تحصیل کودکان در دوران کرونا، وزارت آموزش‌و‌پرورش متوجه شد بخشی از دانش‌آموزان توان استفاده از گوشی هوشمند را ندارند. اما راه حل آنها هم عجیب و تاسف‌آور است: استفاده از گوشی‌های هوشمند بلااستفاده مردم!
«محمدرضا سیفی» مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره طرح کمک به مناطق محروم و دانش‌آموزان عشایر برای ارائه گوشی موبایل هوشمند گفت: بعد از شیوع کرونا ویروس مدارس تعطیل شدند و این مساله دامن‌گیر مدارس عشایری هم شد و دانش آموزان عشایری از آموزش عقب افتادند.
وی در ادامه گفت: ممکن است در برخی از مناطق صعب‌العبور دسترسی به شبکه آموزش وجود نداشته باشد و یا حتی برق‌کشی هم در آنجا نباشد، از طرفی زمانی که برق نیست امکان استفاده از اینترنت و فضای مجازی هم وجود ندارد، لذا ما جایگزین‌های این مساله را بررسی کردیم از این رو یک شیوه نامه آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان مناطق فاقد دسترسی به تلویزیونی و اینترنت در هفته‌های پیش به سراسر کشور ارسال کردیم.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر آموزش و پرورش افزود: این دستور العمل صرفا مربوط به دانش‌آموزان عشایری نیست و دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وظیفه دارد به تمام دانش آموزان مناطق محروم اعم از روستایی، عشایری و حتی حاشیه شهری خدمات خود را ارائه دهد.
سیفی بیان کرد: ما مدام در حال بررسی هستیم تا اشکالات در این زمینه را برطرف کنیم. اولین گام این است که ما اشکالات را شناسایی کنیم و بدانیم دقیقا چه تعداد از دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی ندارند، چه تعداد گوشی هوشمند ندارند، یا اگر به عنوان مثال در یک خانواده که چهار دانش آموز وجود دارد، استفاده آنها از گوشی هوشمند باید به چه صورتی باشد و همچنین پی ببریم؛ همچنین فراوانی گوشی‌های هوشمند قابل استفاده در سامانه شاد چه تعداد است؟ در مجموع همه اینها در اولین گام باید مورد بررسی قرار بگیرد.
وی افزود: بر اساس سامانه سناد که سامانه ثبت‌نام دانش آموزان است، ما در حال بررسی وضعیت دانش‌آموزان هستیم. بر اساس یک بازخورد میدانی که به ما رسید و استان‌ها گزارش دادند، به این نتیجه رسیدیم که یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که الان وجود دارد، این است که ممکن است در یک منطقه‌ای پوشش اینترنت باشد، اما برخی گوشی موبایل هوشمندی که بتوان نرم افزار شاد را روی آن نصب کرد، نداشته باشند. از این رو تصمیم گرفتیم طی یک پویش، اقدام به جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم کنیم.
سیفی در پاسخ به این سوال که آیا تا به الان گوشی همراه از سوی مردم یا خیرین ارائه شده است؟ گفت: به صورت موردی به ما خبر می‌رسد که در فلان استان یک خیر چند عدد گوشی به اداره آموزش و پرورش عشایری اهدا کرده است، ولی هنوز در کل کشور این اقدام فراگیر نشده است.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر آموزش و پرورش گفت: مردم اگر در خانه‌هایشان گوشی موبایلی دارند که از آن استفاده نمی‌کنند بهتر است در این اقدام و پویش کمک کنند تا بتوانیم به دانش آموزان عشایر گوشی موبایل هوشمند اهدا کنیم. شاید در حال حاضر مدرسه ساختن جوابگو نباشد و ما اکنون در موقعیتی قرار گرفتیم که شاید نتوان به سادگی مدارس را بازگشایی کرد. حتی ممکن است در فصل پاییز دوباره موجی از کرونا را شاهد باشیم و بخواهیم مجددا نوع دیگری از مدرسه را تجربه کنیم.
وی تاکید کرد: آموزش مجازی ممکن است مدت ها ادامه داشته باشد و ما مجبور باشیم بعد از این شرایط از آموزش الکترونیکی و این سامانه استفاده کنیم. البته آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان ابتدایی و این دوره سنی مناسب نیست و دانش آموز باید حتما چهره به چهره معلم خود را ببیند.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: با این حال ما در شرایط اضطرار قرار داریم، ولی نمی‌توان آموزش را متوقف کرد. امیدواریم مردم تا جایی که در توان دارند برای جمع آوری گوشی‌های هوشمند برای دانش آموزان به ما کمک کنند.
کد مطلب: 129917
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


علیرضا سرمدی
United States
سلام. یک دستگاه گوشی سامسونگ دارم چطور میتونم بدستش ن برسونم. ممنون