۰
يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۸
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مهار آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی مراتع و جنگلهای گچساران پس از ۳۶ ساعت تلاش مهار شد.
مهار آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی مراتع و جنگلهای گچساران پس از ۳۶ ساعت تلاش مهار شد.
“عزیز فیلی” در خصوص آتش سوزی گسترده در جنگلهای گچساران، افزود: با تلاش گروه های عملیاتی و گروه های مردمی و بعد از ۳۶ ساعت این آتش سوزی مهار شد.
وی تصریح کرد: پس از اطلاع از آتش سوزی مراتع و جنگل های گچساران در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار، در ابتدا اکیپ های منابع طبیعی و گروه های مردمی منطقه وارد عمل شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در ساعات اولیه حادثه، وسعت صحنه آتش سوزی و سخت گذر بودن منطقه، مهار کردن آتش سوزی را با مشکل رو به رو کرده بود.
فیلی تاکید کرد: با توجه به دستور استاندار و رئیس شورای هماهنگی بحران استان کلیه امکانات استانی منابع طبیعی، امکانات و اکیپ های کوهنوردی منطقه، شهرداری دوگنبدان و با مدیریت و فرماندهی فرمانداری منطقه و بسیج کلیه امکانات مردمی، شرکت نفت منطقه، منابع طبیعی، شهرداری و شورای دوگنبدان آتش سوزی مهار شد.
وی بیان کرد: هم اکنون کلیه امکانات استانی و شهرستانی منابع طبیعی با همکاری شهرداری دوگنبدان و نیروهای داوطلب مردمی منطقه در عرصه کوهستان خومی در حال پاک سازی و اطمینان از عدم شعله ور شدن آثار آتش سوزی در منطقه تا عصر امروز هستند.
فیلی خاطرنشان کرد: در این حادثه بالغ بر ۱۰۰ هکتار جنگل و مرتع طعمه حریق شده و به منطقه خسارت وارد آمده است.
جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، تصریح کرد: مقرر شد کمیته تخصصی متشکل از نمایندگان فرمانداری، منابع طبیعی، محیط زیست، اطلاعات شهرستان، مدیریت بحران استان و دادستانی منطقه تشکیل و به منطقه اعزام و دلایل و علت آتش سوزی را مشخص کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی اظهار کرد: با خاطیان و عوامل مقصر در ایجاد این حادثه برخورد خواهد شد.
کد مطلب: 129981
برچسب ها: آتش‌سوزی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *