۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۴

نقش دلار در افزایش قیمت سکه

محمد کشتی‌آرای با اشاره به افزایش قیمت سکه در بازار تهران، رشد نرخ دلار را عامل اصلی گران شدن سکه نسبت به روز گذشته دانست.
وی در گفت و گو با فارس، گفت: روز گذشته قیمت طلا کاهش یافت و به حدی رسید و کمترین قیمت نسبت به چند هفته اخیر بود.در حالی که قیمت جهانی طلا تغییری نداشت، کسانی که منتظر کاهش قیمت بودند برای خرید ارز و سکه اقدام کردند و این موجب افزایش تقاضای ارز و سکه شد.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر‌ ادامه داد: به دلیل افزایش تقاضای ارز و سکه تعادل بین عرضه و تقاضا از بین رفت و متقاضی خرید به شدت افزایش یافت در حالی که اتفاق خاصی در این بخش رخ نداده است.
وی با اشاره به افزایش قیمت سکه در بازار گفت: امروز قیمت سکه با ۱۳۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسیده است که تنها عامل آن افزایش قیمت دلار در بازار نسبت به روز گذشته بوده زیرا قیمت اونس تغییری نداشته است.
امروز در بازار تهران، قیمت سکه طرح قدیم یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، طرح جدید یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، نیم سکه ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۲۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۱۸۵ هزار تومان، یک گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۷ هزار تومان و اونس ۱۶۸۹ دلار در بازار‌های جهانی قیمت‌گذاری شد.
کد مطلب: 13004
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *