کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ قاطع سخنگوی وزارت خارجه به هوک

9 خرداد 1399 ساعت 2:19

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعای مقام آمریکایی در پیامی توییتر نوشت: فشار حداکثری شما را با مقاومت حداکثری، اراده پولادین و تکیه بر توانمندی‌های داخلی درهم می‌شکنیم.


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعای مقام آمریکایی در پیامی توییتر نوشت: فشار حداکثری شما را با مقاومت حداکثری، اراده پولادین و تکیه بر توانمندی‌های داخلی درهم می‌شکنیم.
«برایان هوک» مسوول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا پیشتر در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای مدعی شده بود که ایران باید بین مذاکره با آمریکا یا مدیریت یک اقتصاد در حال فروپاشی یکی را انتخاب کند.
«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در پیامی توییتر پاسخ داد: فشار حداکثری شما را با مقاومت حداکثری، اراده پولادین و تکیه بر توانمندی‌های داخلی درهم می‌شکنیم. این شمایید که باید دست به انتخاب بزنید: یا شکست را بپذیرید و راه احترام به ملت ایران را در پیش گیرید، یا همچنان به تحقیر، منفور بودن و انزوای بیشتر خود ادامه دهید.
هوک در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که چند ماه بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده و مذاکره با ایران می‌تواند برگ برنده بزرگی برای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در این انتخابات باشد و دولت وی بیش از آنکه به دنبال مذاکره با ایران باشند به دنبال این برگ برنده است.
ترامپ در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ برخلاف قوانین بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که تاییدکننده برجام بود، از این توافق خارج شده و همه تحریم‌های رفع شده به واسطه آن را علیه ملت ایران بازگرداند.
ایران در اقدامی که حاکی از شکست کمپین فشار حداکثری دولت ترامپ بود، پنج نفتکش حاوی سوخت و تجهیزات پالایشگاهی را به ونزوئلا ارسال کرد تا کمبود شدید سوخت ناشی از تحریم‌های آمریکا در این کشور جبران شود.
دولت ترامپ در تازه‌ترین اقدام نفتکش‌های حامل سوخت ایران را تهدید به تحریم کرده تا از انتقال نفت ایران به ونزوئلا جلوگیری کند.
تهدیدات دولت ترامپ برای اعمال تهدید تحریم تانکرهای نفتکش در حالی مطرح می شود که از پنج نفتکش حامل سوخت ایران چهار نفتکش وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شده‌اند و اکنون نیر توسط نیروهای مسلح ونزوئلا مورد محافظت قرار گرفته‌اند.

«دیوسدادو کابلو» رییس مجلس ملی موسس ونزوئلا که پس از نیکولاس مادورو قدرتمندترین مرد این کشور محسوب می‌شود، با ورود نفتکش‌های ایران به سواحل ونزوئلا گفت که مردم تهران و کاراکاس مسیر آزادی را در پیش گرفته‌اند.

پنج کشتی نفتکش «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران، راهی ونزوئلا شده‌اند.


کد مطلب: 130234

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/130234/پاسخ-قاطع-سخنگوی-وزارت-خارجه-هوک

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir