۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۳
حسن عباسی:

مردم به چهره‌ها رای نمی‌دهند

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: طبق اعلام یکی از مراجع در دیدار با رئیس مجلس، ۸۰ درصد اقتصاد کشور ربوی است
 حسن عباسی در جمع اساتید و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان با بیان اینکه ربا جنگ باخداست، اظهار کرد: آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با رئیس مجلس ۸۰ درصد اقتصاد کشور را ربوی دانستند و خواستار اقدام جدی مجلس شدند.
وی با اشاره به دیدارهای رئیس مجلس که در آغاز تشکیل مجلس نهم انجام شده بود، افزود: آیت‌الله مکارم شیرازی نیز از وصول روزانه بیش از ۲ هزار ایمیل درباره ربا خبر داده بودند.
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه باید باور کنیم که اقتصاد غربی پوچ بوده و طرح جایگزینی برای اقتصاد تدوین شود، تصریح کرد: سکوت دانشکده‌های اقتصاد و مسئولان اقتصادی تعجب‌آور است.
جدا کردن مردم از بانکداری ربوی به شیوه امام (ره)
وی با اشاره به شیوه امام راحل در برخورد با آمریکا، شاه و بنی‌صدر، اظهار کرد: امام راحل، آمریکا، شاه و بنی‌صدر را از مردم نگرفت بلکه مردم را از دست آنها نجات داد.
عباسی ادامه داد: باید تلاش کنیم که مردم را از بانکداری ربوی و برخی مدیران غیرمتعهد اقتصادی دور کرده تا وجاهت کسانی که به رای ملت است، از بین برود.
به گفته وی، بی‌خاصیتی اقتصاد غربی که بر پایه رباست برای جهانیان مشخص شد و این اقتصاد در حال زوال و نابودی بوده و نمی‌تواند نجات‌گر اقتصاد باشد.
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با انتقاد از آلوده شدن زندگی مردم به بانک‌ها، افزود: سرمایه مردم باید در زمینه تولید هزینه شود اما هر روز شاهد آسمان‌خراش‌های جدید بانک‌ها هستیم.
وی جنبش وال‌استریت را حاصل اقتصاد غلط غربی دانست و اذعان کرد: در اقتصاد غربی شاهد این هستیم که یک‌درصد جامعه حق ۹۹ درصد دیگر را خورده‌اند.
مسئولان و علما پاسخگوی مطالبت رهبری باشند
عباسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایشان بارها بر بانکداری اسلامی، بهداشت، تحصیل، ازدواج و ربازدایی تاکید کرده‌اند و مسئولان و علما باید پاسخگوی مطالبات رهبری باشند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ اراده‌ای در مسئولان و اقتصاددانان برای ربازدایی دیده نمی‌شود، افزود: خبرگان رهبری در برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی فقهی باید تلاش کنند که مطالبه مهم رهبری است.
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با تصریح بر اینکه حرف امام جامعه نباید روی زمین بماند،خاطرنشان کرد: مجلس، دولت، علما و مسئولان برای ربازدایی برنامه‌ریزی کنند.
نامه‌نگاری و بازدید از زندان دوای درد مردم نیست
وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا مشکلات جامعه و معیشت مردم را ارتقا داد، یادآور شد: نامه‌نگاری دوای درد مردم نیست و به جای این بازی‌ها مسئولان برای تحقق مطالبات و مسیرهای تبیین شده توسط مقام معظم رهبری تلاش کنند.
عباسی با اشاره به اینکه بازدید از زندان مشکلی را حل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: باید برای رهایی ریال از دلار و حل مشکلات اقتصادی تلاش‌ها را مضاعف کرد.
وی جوسازی و سیاست‌بازی را روش قدیمی دانست و ابراز کرد: مردم در انتخابات ۹۲ به چهره‌ها رای نمی‌دهند و کاندیداها از حالا به فکر برنامه‌ریزی باشند.
اسیر جوسازی رسانه‌ای غرب نشویم
این استاد دانشگاه به افق‌های آینده‌شناسی توسط آمریکایی‌ها اشاره کرد و متذکر شد: این افق‌ها برای تشویش اذهان عمومی است.
وی افزود: باید برنامه‌محور و با اندیشه بود و هرگز اسیر جوسازی رسانه‌ای نشویم تا بتوانیم در مسیر سعادت گام برداشته و اسیر خیر و شر سیاسی نشویم.
عباسی درباره انتخابات آمریکا اذعان کرد: اوباما یا رامنی تفاوتی برای ما ندارند و هر دوی آنها از مرکز سیاست دوحزبی آمریکا تبعیت می‌کنند.
کد مطلب: 13026
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *