۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۴

مسئولان رده بالا کشتی بانوان را قبول ندارند

بانوی مدال آور کشتی آلیش بانوان از بی‌توجهی مسئولان رده بالای ورزش کشور به کشتی بانوان انتقاد کرد و گفت: آنها رشته ما را قبول ندارند.
مسئولان رده بالا کشتی بانوان را قبول ندارند
بانوی مدال آور کشتی آلیش بانوان از بی‌توجهی مسئولان رده بالای ورزش کشور به کشتی بانوان انتقاد کرد و گفت: آنها رشته ما را قبول ندارند.
زهرا یزدانی، کشتی‌گیر وزن منهای ۵۵ کیلوگرم که مدال برنز مسابقات جهانی آلیش در قزاقستان و طلای بازی‌های داخل سالن ۲۰۱۷ ترکنستان را در کارنام دارد،‌ در گفت‌وگو با ایسنا مدعی بی‌توجهی مسئولان رده بالای ورزش به کشتی بانوان شد و گفت: ما از طرف فدراسیون کاملا حمایت می‌شویم اما اکنون به حمایت مسئولان رده بالای ورزش کشور نیاز داریم. هر بار که اردو برگزار می‌کنیم، خانم‌هایی به عنوان نماینده وزارت ورزش به اردوی ما می‌آیند، حرف‌هایمان را می‌شنوند اما کاری نمی‌کنند.
او در ادامه بیان کرد: مسئولان رده بالای ورزش رشته ما را قبول ندارند. مدال قهرمانی جهان و بازی‌های داخل سالن آسیا را دارم اما هنوز نتوانسته‌ام از تخفیف شهریه برای دانشگاه استفاده کنم، یعنی ما را قبول ندارند، در حالی که پابه‌پای مردان تمرین می‌کنیم.  
دبیر اتمام حجت کرد
این کشتی‌گیر به توجه علیرضا دبیر(رئیس فدراسیون کشتی) به بخش بانوان اشاره کرد و گفت: فکر می‌کردیم آقای دبیر کشتی بانوان را جمع می‌کند اما این کار را نکرد و باعث تعجب‌مان شد. او دیداری با تیم ملی بانوان داشت و اتمام حجت کرد تا زمانی که خودمان بخواهیم از ما حمایت می‌کند و این کار را هم کرده است. تا جایی که از آقای دبیر شناخت دارم، پای حرفش می‌ماند.
او در مورد کاهش انگیزه خود قبل از اعزام به مسابقات جهانی قزاقستان گفت: قبل از اینکه به مسابقات جهانی اعزام شویم، سه ماه هیچ تمرینی نداشتم و ورزش را کنار گذاشته بودم چون فکر می‌کردم که  کشتی بانوان جمع شود اما این اتفاق نیفتاد و اکنون تمریناتم را به صورت فشرده دنبال می‌کنم.
تمرین خواهر و برادر کشتی‌گیر
یزدانی در مورد انجام تمرینات کشتی همراه با برادرش گفت: در خانه با امیرمحمد تمرین می‌کنم. باشگاه‌ها باز نشده و مربیان‌مان هم برای تمرین اختصاصی ما سالنی نگرفته‌اند در حالی که مردان در سالن‌های خصوصی تمرین می‌کنند. از مربیان‌ بانوان هم توقع داشتم که همین کار را بکنند اما زودتر از موعد و قبل از بسته شدن باشگاه‌ها، تمرینات ما را تعطیل کردند. در کل فکر می‌کنم که از این به بعد هم تمریناتم را با برادرم ادامه بدهم.
متقاضی کشتی بانوان زیاد شده
یزدانی در مورد پیشرفت کشتی بانوان در سال‌های اخیر گفت: به نظرم پیشرفتمان خوب بوده و هر سال در اوزان مختلف تغییراتی داشته‌ایم و افرادی به تیم ملی اضافه شده‌اند یعنی کشتی گیران در حال پیشرفت هستند و متقاضی زیاد شده است.
او در مورد فعالیت خود در این رشته بیان کرد: ۵ سال است که کشتی کار می‌کنم، کشتی کلاسیک را خیلی دوست ندارم چون کشورهای شرکت کننده کمتر هستند اما کشتی آلیش را دوست دارم و رشته ای است که در آن راحت‌تر پیشرفت کردم. علاوه بر این کشورهای حاضر در مسابقات این رشته از قبل فعالیت داشته‌اند و در نتیجه کار سخت‌تر است.
در خانه تمرین می‌کنم
این کشتی‌گیر در مورد پیگیری تمرینات خود در شرایط شیوع بیماری کرونا به ایسنا گفت:  تمریناتم را در خانه انجام می‌دهم و تقریبا وسایل بدنسازی‌ام تکمیل است. طبق صحبت‌هایی که با خانم میرزایی، سرپرست تیم ملی داشتم، مسابقات احتمالا از اواخر مرداد شروع شود، البته به شرایط شیوع کرونا بستگی دارد.
یزدانی در مورد ارتباط با سایر کشتی‌گیران و تمریناتی که از طریق شبکه‌های مجازی دنبال می‌کند، بیان کرد: خانم میرزایی یک مدل تمرینی را در گروه تیم ملی ارسال کرد تا استفاده کنیم، اگر کسی تمرین دیگری انجام بدهد به خانم میرزایی اطلاع می‌دهد.
کد مطلب: 130389
برچسب ها: کشتی بانوان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *