۰
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۱

تلفات شبکه توزیع نیروی برق کشور تک رقمی شد

تلفات انرژی در بخش توزیع برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق ایران، سال گذشته تک رقمی شد و به عدد ۹.۷۶ درصد رسید.
تلفات انرژی در بخش توزیع برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق ایران، سال گذشته تک رقمی شد و به عدد ۹.۷۶ درصد رسید.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب)، تلفات انرژی الکتریکی همواره یکی از دغدغه‌های صنعت برق در جهان  است و فرسودگی تاسیسات، طول و گستردگی شبکه، انشعاب‌های غیرمجاز، خطاهای قرائت لوازم اندازه‌گیری و طراحی ضعیف از جمله عوامل مهم در بوجود آمدن این هدررفت انرژی الکتریکی هستند.
 کاهش ۰.۷ درصدی نسبت به سال قبل منجر به صرفه‌جویی بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب در گاز مصرفی نیروگاه‌ها، جلوگیری از انتشار بیش از یک میلیون تن دی‌اکسیدکربن در هوا و همچنین صرفه‌جویی حدود ۲۴۰ میلیون یورو در احداث نیروگاه‌ها شده است.
بنابر اعلام معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، میزان تلفات شبکه توزیع نیروی برق در سال ۹۲ حدود ۱۴.۸۳ درصد بود که این رقم به ترتیب در سال ۹۳ به حدود ۱۲.۹۳ درصد، در سال ۹۴ به حدود ۱۱.۹۳ درصد، در سال ۹۵ به حدود ۱۱.۵۴ درصد، در سال ۹۶ به حدود ۱۰.۷۹ درصد، در سال ۹۷ به حدود ۱۰.۴۱ درصد و در نهایت در سال ۹۸ این عدد تک رقمی شده و به حدود ۹.۷۶ درصد رسید.
در حال حاضر درصد تلفات در بخش توزیع برق کشور از بسیاری از کشورهای مطرح دنیا از جمله برزیل، ترکیه، مکزیک، مجارستان، کرواسی، هند و پاکستان کمتر شده است.
براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این اقدام ها که بمنظور کاهش تلفات با جدیت در کشور شروع شده است در سال‌های آینده همچنان ادامه خواهد داشت. همچنین نتایج حاصله قبل از موعد پیش‌بینی شده در برنامه دولت دوازدهم محقق شده است.
کد مطلب: 130453
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *