۰
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۲

کرونا و ورزشهای رزمی

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی خراسان رضوی گفت: ۴ دوره مسابقه مختلف در ماه‌های اخیر به شکل مجازی برگزار کرده‌ایم.
 رئیس هیئت ورزش‌های رزمی خراسان رضوی گفت: ۴ دوره مسابقه مختلف در ماه‌های اخیر به شکل مجازی برگزار کرده‌ایم.
وحید اسحاقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص روند بازگشایی تمرینات ورزش‌های رزمی اظهار کرد: رشته‌های پرورش اندام و بدنسازی بازگشایی شده‌اند اما این اتفاق هنوز برای ورزش‌های رزمی رخ نداده است. احتمالا هفته آینده در این باره توسط وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شود.
وی درباره شرایط مالی باشگاه‌ها ‌و وضعیت مربیان بیان کرد: مهمترین مشکل باشگاه‌ها پرداخت اجاره است. فقط بین ۱۰ تا ۲۰ درصد باشگاه‌ها با همکاری مالک روبه‌رو شده‌اند و بقیه با وجود تعطیلی، اجاره پرداخت می‌کنند. نیمی از مربیان ورزش‌های رزمی، خرج زندگی خود را فقط از طریق مربیگری تامین می‌کنند و هیچ منبع درآمد دیگری ندارند. آن‌ها در چهار ماه اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده اند. فقط برای باشگاه‌هایی که مجوز قطعی داشتند وامی در نظر گرفته شده که آن‌ها را به اداره کل معرفی کرده‌ایم.
اسحاقی گفت: هیئت به سختی از پس هزینه‌های خود بر می‌آید ولی ما نیز تمام چک‌ها و مبالغ پرداخت شده برای اجاره سالن هیئت را در این مدت برگردانده‌ایم و تا دو الی سه ماه بعد از بازگشایی سالن نیز اجاره نخواهیم گرفت.
رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان با بیان اینکه تا کنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در میان ورزشکاران رزمی گزارش نشده، درباره مسابقات مجازی برگزار شده در ماه‌های اخیر بیان کرد: در این مدت ۴ دوره مسابقات مختلف هم برای آقایان و هم برای بانوان در بخش‌های مبارزه نمایشی، سلاح، هنرهای فردی و آمادگی جسمانی برگزار کردیم و حدود یک هزار و ۵۰ کلیپ هم برای ما ارسال شد و بر این اساس نفرات برتر انتخاب شدند.
اسحاقی در خصوص بازگشت یا الحاق برخی از کمیته‌ها و انجمن‌ها به فدراسیون ورزش‌های رزمی اظهار کرد: انجمن رزم‌آوران و یکی از کمیته‌های کیک‌بوکسینگ به فدراسیون ورزش‌های رزمی الحاق شده‌اند. تصمیم‌گیری در این زمینه با وزارت ورزش است و نه ما می‌توانیم انجمنی را مجبور به بازگشت یا الحاق کنیم و نه انجمنی می‌تواند با نظر وزارت مخالفت کند.
کد مطلب: 130600
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *