۰
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۳

پرداخت تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان کرمانشاه از سهم 680 میلیارد تومانی استان کرمانشاه از تسهیلات حمایتی در نظر گرفته شده از سوی دولت برای جبران خسارت واحدهای اقتصادی آسیب دیده از شیوع کرونا خبر داد و به تشریح جزئیات آن پرداخت.
پرداخت تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا کرمانشاه
مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان کرمانشاه از سهم 680 میلیارد تومانی استان کرمانشاه از تسهیلات حمایتی در نظر گرفته شده از سوی دولت برای جبران خسارت واحدهای اقتصادی آسیب دیده از شیوع کرونا خبر داد و به تشریح جزئیات آن پرداخت.
حسن عزیزی در جلسه امروز (16 خرداد) کارگروه اشتغال استان کرمانشاه اظهار کرد: شیوه نامه پرداخت این تسهیلات در قالب 20 ماده و هفت تبصره ابلاغ شده و پرداخت تسهیلات نیز به زودی آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه 14 رسته آسیب دیده از شیوع کرونا که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده بود مشمول دریافت این تسهیلات هستند، عنوان کرد: البته تدابیری هم برای کسب و کارها و گروه‌هایی که به صورت غیرمستقیم از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، در نظر گرفته شده است.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه برای کسب و کارهایی که غیرمستقیم آسیب دیدند به ازاء هر نفر نیروی شاغل 12 میلیون تومان و برای کسب و کارهایی که مستقیم آسیب دیده‌اند و جزو رسته‌های اعلام شده هستند، به ازاء هر شغل 16 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
عزیزی از دوره تنفس سه ماهه تسهیلات پرداختی هم یاد کرد و ادامه داد: تدابیری هم برای نظارت بر پرداخت تسهیلات و همچنین جرائمی هم برای عدم بازپرداخت تسهیلات تعیین شده است.
وی در ادامه از مهمترین واحدهای آسیب دیده از شیوع کرونا در کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: شرکت جهاد نصر با 400 نفر نیرو، شرکت کاشی بیستون با 180 نفر نیرو و کرپ ناز با 170 نفر نیرو از مهمترین این موارد هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بخش واحدهای ورزشی 670 واحد خصوصی با 1350 نفر نیرو و 350 واحد دولتی با 700 نفر نیرو دچار آسیب شدند.
عزیزی از آسیب به 290 واحد صنفی قنادی با دو هزار نفر نیرو، 400 واحد عرضه کیف و کفش با 600 نفر نیرو، 2500 واحد پوشاک با 5000 نفر نیرو، آسیب به 650 آژانس و دفتر خدمات گردشگری با 7800 نفر نیرو، 350 واحد چلوکبابی، رستوران و تالار با 1660 نفر نیرو، 400 اغذیه فروشی با 600 نفر نیرو، 1220 واحد تولید و دوخت لباس محلی با 5000 نفر نیرو، 300 مهدکودک با دو هزار نفر نیرو و تعدادی از مجتمع‌های فرهنگی و رفاهی و همچنین مراکز خدمات بهداشتی و درمانی هم خبر داد.
وی همچنین آخرین تعداد متقاضیان بیمه بیکاری در استان را 13 هزار و 250 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود 8200 نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز با اشاره به دغدغه‌هایی که درباره حمایت از گروه‌های متضرر از شیوع کرونا وجود دارد، گفت: یکی از مهمترین این دغدغه‌ها در نظر گرفتن تسهیلات برای افراد بیمه شده است و اینطور تصور می‌شود که افراد فاقد بیمه حمایت نخواهند شد، اما دولت برای این گروه نیز در مراحل بعدی برنامه دارد.
مختار احمدی اظهار کرد: بر اساس برآوردهایی که انجام شده 2.8 میلیون نفر از آسیب دیدگان کرونا در کشور بیمه شده نیستند که دولت برای آنها برنامه دارد.
وی درباره مغفول مانده برخی از رسته‌ها نیز تاکید کرد: 14 رسته‌ای که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شده دارای 550 زیر رسته است، اما اگر برخی از دستگاه‌ها گمان می‌کنند گروه‌هایی در مجموعه آنها مغفول مانده پیشنهادات خود را به وزارتخانه مربوطه ارسال کنند.
احمدی نگرانی دیگر را در زمینه تنفس سه ماهه این تسهیلات دانست و ادامه داد: معیار زمان تنفس از وقتی که تسهیلات پرداخت شده، محاسبه می‌شود.
زهره شریفی معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه هم از دغدغه مهدکودک‌ها برای دریافت تسهیلات حمایتی یاد کرد و گفت: از 330 مهدکودکی که با دو هزار نفر نیرو داریم فقط حدود 30 درصد نیروها بیمه شده هستند و با این روند مهدکودک‌ها در زمینه دریافت تسهیلات دچار مشکل خواهند شد.
وی افزود: 90 درصد مهدکودک‌ها خصوصا آنهایی که در حاشیه شهر هستند مستاجرند و حتی امکان تامین هزینه‌های خود را ندارند و از همین رو نمی‌توانند نیروهایشان را بیمه کنند.
کد مطلب: 130601
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *