۰
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۴

تشکیل کمیته همکاری استان مرکزی و سوریه

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: تشکیل کمیته مشترک همکاری استان مرکزی و سوریه و مرکز کشورهای اورآسیا از مهمترین برنامه‌های اتاق بازرگانی استان مرکزی در سال جاری است
 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: تشکیل کمیته مشترک همکاری استان مرکزی و سوریه و مرکز کشورهای اورآسیا از مهمترین برنامه‌های اتاق بازرگانی استان مرکزی در سال جاری است.
منوچهر توسطی روز یکشنبه 18 خرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ارزیابی کشوری، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با کسب امتیاز 81.5 از مجموع 100 امتیاز، با کسب عنوان عملکرد شایسته و در حد انتظار در گروه یک( بالاترین سطح بین استن های کشور) قرار گرفت.
وی افزود: همچنین بر اساس ارزیابی صورت گرفته در موضوع کیفیت برگزاری و حضور استاندار در جلسات شورای گفت و گو، طرح موضوعات اقتصادی مرتبط با محیط کسب و کار و اقدامات کارشناسی، استان مرکزی در کنار استان های خراسان رضوی و خوزستان جزو سه استان برتر کشور است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اراک تصریح کرد: طرح  و بررسی موضوعات، بررسی و پایش، افزایش تعامل، بهبود شناسایی چالش های فضای کسب و کار، تبدیل شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی از جنبه فردی به صنفی، تعامل هر چه بیشتر اتاق با حاکمیت، برگزاری منظم ماهیانه یک نشست شورا با استاندار و تقویت تیم کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی از شاخص‌های انتخاب شورای برتر کشور است.
توسطی بیان کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در سال گذشته 10 نشست با 98 مصوبه، سال  96 چهار نشست با 55 مصوبه و سال 97، 10 نشست با 103 مصوبه داشته که رتبه استان از 23 در سال 96 به رتبه پنجم در سال 97 و رتبه شایسته در سال 98 ارتقا داشته است.
وی با اشاره به 98 مصوبه شورای گفت و گو در سال گذشته ادامه داد: 38 پیشنهاد اصلاح یا حذف قانون یا آیین نامه، 58 مصوبه استانی، 40 مصوبه ملی، 10 نشست اصلی و 64 نشست کارشناسی بخشی از عملکرد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سال گذشته بوده است.
توسطی حضور چهره های ملی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان را از دیگر شاخص ها در سال 98 دانست و گفت: حضور معاون اقصادی رئیس جمهور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، رئیس سازمان تامین اجتماعی، رئیس گمرک کشور و روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور از جمله مواردی بوده که در شاخص استان تاثیر داشته است.
وی در خصوص سایر اقدامات شورا در سال گذشته اضافه کرد: پایش ملی محیط کسب و کار ایران با تمرکز بر استان مرکزی به صورت فصلی، بررسی وضعیت جایگاه ایران در جهان به لحاظ سرانه تولید ناخالص داخلی به صورت سالانه، بررسی وضعیت امنیت سرمایه گذاری ایران با تمرکز بر استان مرکزی، ارائه نرخ بیکاری و نرخ تورم به تفکیک استان های کشور به صورت سالانه، بررسی بند الف ماده "1" لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور و تحلیل گزارش بانک جهانی در خصوص محیط کسب و کار از دیگر اقدامات شورا در سال گذشته بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک افزود: ایجاد  تحول و حمایت از تشکل ها، فعالتر شدن کمیسیون ها، توسعه ارتباط با دانشگاه ها و تحلیل شرایط اقتصادی، حمایت بیشتر از مقالات و کتب و پیشنهادات اقتصادی، تقویت مرکز داوری اتاق، تشکیل یک کمیته مشترک همکاری  استان با سوریه و مرکز کشورهای اورآسیا از مهمترین برنامه‌های این اتاق در سال جاری است. البته در حوزه تقویت مرکز داوری و راه اندازی مرکز پژوهش اقدامات موثری تاکنون صورت گرفته است.
کد مطلب: 130723
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *