۰
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۱

اعلام وضعیت قرمز کرونا در تایباد

فرماندار تایباد گفت: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی زنگ خطر شیوع کرونا در این شهرستان را به صدا در آورده است.
اعلام وضعیت قرمز کرونا در تایباد
 فرماندار تایباد گفت: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی زنگ خطر شیوع کرونا در این شهرستان را به صدا در آورده است.
محسن سیاح در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قدرت شیوع این ویروس ابتدا در این شهرستان بسیار کمرنگ بود اما با بازگشایی بازار، عادی شدن فعالیت‌های اجتماعی و عدم توجه مردم به خطر بیماری، عامل سرعت انتشار این ویروس شده است.
وی مطرح کرد: اگر مردم هشدارهای بهداشتی را جدی نگیرند شاهد افزایش آمار در روزهای آینده خواهیم بود.
در ادامه متخصص بیماری‌های داخلی و مسئول بخش کرونای بیمارستان خاتم‌النبیا(ص) شهر تایباد گفت: نسبت به 2 ماه اخیر وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان بسیار وخیم شده است و بیماران مانند گذشته به درمان پاسخ نمی‌دهند.
دکتر غزل اسدی افزود: مردم قدرت خطر این بیماری را جدی نگرفته‌اند و مراجعات نشان می‌دهد دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات بدون رعایت فاصله‌گذاری بی حد و مرز در حال انجام است این مهم زنگ خطر جدی برای سلامت افراد در شهرستان به شمار می‌رود.
این متخصص بیماری‌های داخلی در تایباد بیان کرد: کرونا نسبت به قبل مقاوم‌تر شده و بیشتر مراجعه کنندگان در پیک جدید جوانان، زنان باردار و کودکان هستند و این در صورتی است که این قشر بیمار به درمان سخت‌تر پاسخ می‌دهند، همچنین تعدادی از کادر درمان این بیمارستان با کرونا درگیر شده‌اند و اکنون در قرنطینه تحت درمان هستند.
اسدی عنوان کرد: کادر درمان به صورت شبانه‌روز در حال رسیدگی به بیماران کرونا هستند، داروهای گران قیمت و کمبود امکانات پزشکی و نیز کمبود کادر درمان می‌طلبد شهروندان نکات بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.
مسئول بخش کرونای بیمارستان خاتم‌النبیا(ص) شهر تایباد با تاکید بر رعایت چند نکته اساسی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری گفت: شست‌وشوی دست‌ها به مدت 20 ثانیه، نوشیدن مایعات فراوان، استفاده از میوه و سبزیجات، پرهیز از حضور در اماکن عمومی بدون ماسک و ژل ضدعفونی، اجتناب از خوردن غذاهای چرب، فست فود و خوراکی‌های غیراستاندارد، اجتناب از دست دادن، روبوسی و برگزاری مهمانی‌های خانوادگی و... می‌تواند کمک بیشتری به قطع اتصال زنجیره این بیماری کند؛ همچنین ضدعفونی روزانه سرویس بهداشتی در منازل امری ضروری به شمار می‌رود.
در ادامه این گزارش مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: در حال حاضر به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تمام ورودی‌های مسافری به جز گذرنامه‌های تجاری از طریق این معبر رسمی ممنوع اعلام شده است.
کریم نوایی نظامی مطرح کرد: روزانه  700 دستگاه خودروی ترانزیت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از مجموع ناوگان حمل و نقل فعال در مرز دوغارون ورود و خروج می‌کنند.
ورود اتباع افغانستانی از طریق مرز دوغارون به کشور ممنوع است
فرمانده انتظامی تایباد با توجه به وخامت شیوع کرونا در این شهرستان اعلام کرد: اگر شهروندان نکات صادرشده در خصوص فاضپصله ‌ذاری اجتماعی را رعایت نکنند مجبور به اجرای طرح ممنوعیت تردد در ورودی و خروجی شهرستان شده، همچنین اقدام به تعطیلی اماکن عمومی و بازار را در دستور کار قرار می‌دهیم تا به این وسیله از انتشار ویروس و مبتلا شدن افراد جلوگیری شود.
سرهنگ علی‌اکبر قربانی ادامه داد: هر فرد ناقل قادر است چندین نفر را مبتلا کند، بنابراین جلوگیری از تجمع‌ها در سطح شهر، کنسل کردن جلسات و رعایت فاصله‌گذاری امری ضروری به شمار می‌رود.
وی با توجه به انتظار اتباع افغانستان برای ورود به ایران در چنین شرایطی مطرح کرد: طی آخرین ابلاغیه ستاد کرونای کشور ورود اتباع افغانستانی از طریق مرز دوغارون به داخل کشور ممنوع اعلام شده است و مطالبه‌گری افغانستان برای ورود سبب انتظار عده‌ای تبعه افغانستان در مرز شده است. پلیس گذرنامه با توجه به حساسیت موضوع طبق ابلاغیه کشوری تا اطلاع ثانوی از ورود افراد غیر از دارندگان ویزای تجاری ممانعت خواهد کرد.
حفظ سلامتی از دیدگاه اسلام ضروری است
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده امام جمعه شهرستان تایباد نیز گفت: حفظ سلامت از دیدگاه اسلام یک واجب شرعی است و همه بزرگان دین و کارشناسان مذهبی بر این امر تاکید داشته و دارند که زمانی که یک آفت جامعه را تهدید می‌کند، همه ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند و امروز چنین شرایطی پیش آمده که مبنی بر تبعیت از بزرگان دینی ضروری است این مهم رعایت شود؛ امروز وخامت کرونا در جامعه به حدی رسیده که ستاد بحران در کشور اعلام خطر کرده بنابراین طبق دستورالعمل باید از هر نوع تجمعی حتی مذهبی نیز پرهیز کرد.
کد مطلب: 130727
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *