۰
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹

کاهش ۶.۳میلیون بشکه ای تولید اوپک

تولید روزانه نفت اعضای اوپک براساس گزارش منابع ثانویه در ماه مه (اردیبهشت - خرداد) روزانه ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه کاهش یافت.
تولید روزانه نفت اعضای اوپک براساس گزارش منابع ثانویه در ماه مه (اردیبهشت - خرداد) روزانه ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه کاهش یافت.
به گزارش ایلنا و به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، ۱۳ عضو اوپک براساس تازه‌ترین گزارش دبیرخانه این سازمان، در ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه کمتر از ۳۰ میلیون و ۴۹۵ هزار بشکه ماه آوریل، نفت تولید کردند.
مجموع تولید ۱۳ عضو اوپک در ماه مه روزانه ۲۴ میلیون و ۱۹۵ هزار بشکه بوده است.
اعضای اوپک در نشست ماه آوریل با همراهی متحدان غیراوپکی خود بر سر کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ماه مه و ژوئن به توافق رسیدند، کاهش تولید اعضای اوپک نتیجه نشست ماه آوریل است. 
عربستان، امارات و کویت به ترتیب با کاهش تولید روزانه ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار، یک میلیون و ۳۶۴ هزار بشکه و ۹۲۱ هزار بشکه بیشترین کاهش تولید را در ماه مه امسال داشتند.
این گزارش می‌افزاید: تولید نفت خام ایران در ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی روزانه ۵ هزار بشکه افزایش یافته است.
اوپک در تازه‌ترین گزارش خود تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را ۹۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده که ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه کمتر از سال ۲۰۱۹ است، از این میزان سهم غیراوپک ۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه عنوان شده است.
افزایش قیمت نفت خام سنگین ایران
جدیدترین گزارش ماهانه اوپک همچنین نشان داد قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه مه ۶ دلار و ۳۹ سنت معادل ۳۷.۲ درصد نسبت به ماه آوریل افزایش یافته است.
قیمت نفت سنگین ایران در ماه مه ۲۳ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه ثبت شد درحالیکه این رقم در ماه آوریل ۱۷ دلار و ۱۶ سنت و میانگین قیمت نفت سنگین ایران نیز از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون  ۳۷ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه بوده است.
ارزش سبد نفتی اوپک هم در ماه مه با افزایش ۴۲.۵ درصدی به ۲۵ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید که هفت دلار و ۵۱ سنت بیشتر از ماه آوریل است.
کد مطلب: 131360
برچسب ها: اوپک نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *