۰
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸

مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر

در نشست امروز ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه تعطیلی تالارهای پذیرایی و عروسی و تعطیلی پارک ها و سواحل استان بوشهر به تصویب رسید.
در نشست امروز ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه تعطیلی تالارهای پذیرایی و عروسی و تعطیلی پارک ها و سواحل استان بوشهر به تصویب رسید.
در این نشست که به ریاست عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر برگزار شد موارد زیر به عنوان دیگر تصمیمات ستاد استانی مصوب شد.
استاندار بوشهر در این نشست با بیان اینکه وضعیت استان در مورد بیماری کرونا نگران کننده است، گفت: ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مردم و اصناف در فاز نخست بیماری کرونا، انتظار داریم در فاز دوم هم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نسبت به کاهش روند شیوع کرونا همکاری لازم را انجام دهند.
وی بیان کرد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نکنند با شرایط به مراتب بدتری مواجه خواهیم شد.
استاندار بوشهر بیان کرد: تا شب گذشته کل موارد ابتلا به کرونا در استان ۴ هزار و ۴۲۲ مورد و فوتی ها هم به ۴۵ نفر رسیده است.
تصمیمات امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا به شرح زیر است:
*ادامه تعطیلی تالارهای پذیرایی و عروسی و تعطیلی پارک ها و سواحل استان
*هر فروشگاهی که در استان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرد بلافاصله توسط ادارات صمت، تعزیرات حکومتی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تعطیلی آن اقدام و پلاکاردی هم مبنی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی صنف مورد نظر نصب شود.
*ضرورت توجه بیشتر بانک ها به رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم دریافت اقساط به صورت حضوری
*مقرر شد با همکاری فرمانداران، روسای شوراها و بزرگان مناطق مختلف استان، فرهنگ سازی لازم برای جلوگیری از برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم صورت گیرد.
* فرمانداران با کمک شبکه های بهداشت و درمان و فعالان اجتماعی پویش رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را راه اندازی کرده و راهکارهای استفاده از ظرفیت فعالان اجتماعی برای نظارت بر بازار و سواحل شناسایی شود.
*ضدعفونی کردن شهرها توسط شهرداریها و رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در ترمینال های مسافری، فرودگاه و اسکله ها و بنادر دنبال شود.
*جمع آوری و تعطیلی مراکز عرضه قلیان در استان
* فرماندهی ارشد نظامی استان امکانات نقاهتگاهی و قرنطینه ای را برای موارد بستری آماده کند.
* کارمندانی که تست کرونا می دهند تا زمانی که جواب تست آنها اعلام نشده در محل کار حاضر نشوند.
*کارگروه اقتصادی استان با هدف کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای تامین نیازمندی‌های بخش درمان فعال شود.
*صدا و سیما برنامه تلویزیونی ساعت سلامت را فعال کرده و برنامه های آموزشی برای مقابله با کرونا تهیه کند.
*شهرداران از همه امکانات تبلیغی برای هشدار در مورد ویروس کرونا استفاده کنند.
* تب‌سنجی در ورودی ادارات همچنان ادامه یابد
* اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر، رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اتباع خارجی در استان را با جدیت دنبال کند.
کد مطلب: 131488
برچسب ها: بوشهر کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *