۰
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

تازه ترین آمار کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۶۸ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد.
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۶۸ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۱۴ مورد بستری شدند.
وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.
لاری گفت: همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۶۲۳ نفر رسید.
وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۶۳ هزار و ۵۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
لاری گفت:  ۲۸۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تا کنون یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی همچنین با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در اماکن عمومی، گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند.
لاری گفت: با توجه به شیوع بیماری در این استان‌ها که عمدتا استان‌های مرزی را شامل می‌شوند، وزارت بهداشت تمهیداتی را فراهم کرده و کلیه امکانات و تجهیزات در مراکز درمانی این استان‌ها فراهم شده است و دانشگاه‌های بزرگ‌تر و باتجربه‌تر که در حوزه کرونا موفق‌تر بوده‌اند نیز به عنوان معین این استان‌ها انتخاب شدند. البته تلاش کادر درمان باعث شده که آمار فوتی‌ها نسبت به آمار بستری به طرز چشمگیری کاهش یابد.
وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که همچنان همکاری کنند و مباحث مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. همچنین از برگزاری تجمعات و مراسم‌ها اعم از عروسی و عزاداری اجتناب کنند؛ چراکه این کار می‌تواند در کاهش آمار تاثیر بسزایی داشته باشد.
کد مطلب: 131499
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *