۰
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱

واکنش وزارت خارجه سوریه به نشست بروکسل

وزارت خارجه سوریه بیانیه رسمی را درباره نشست بروکسل صادر و تأکید کرد این نشست ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه است.
وزارت خارجه سوریه بیانیه رسمی را درباره نشست بروکسل صادر و تأکید کرد این نشست ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه است.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست بروکسل درباره سوریه و نتایج آن ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا، اتحادیه اروپا و نظام‌های وابسته به آن‌ها علیه سوریه است؛ سیاست‌هایی که شکستشان ثابت شده است.
در این بیانیه آمده است: این نظام‌ها از تروریسم حمایت کرده و خون سوری‌ها را ریختند، دستاوردهایشان را به باد دادند،  نفت و گندم و منابع و آثار باستانی‌شان را به سرقت بردند، در روند بازسازی کشور و بازگشت آوارگان کارشکنی کردند و تحریم‌هایی را علیه مردم اعمال کردند. این نظام‌ها هرگز نمی توانند ادعا کنند که از مردم سوریه حمایت می‌کنند و هرگز نمی‌توانند جنایت‌های خود را پشت نقاب دروغین کمک انسانی پنهان کنند.
در این بیانیه آمده است: ما چنین نشست‌هایی را محکوم و آن را مداخله آشکار در امور داخلی سوریه می‌دانیم. تنها کمکی که این نظام‌ها می‌توانند به سوریه بکنند توقف حمایت از تروریسم و احترام به حاکمیت سوریه و عدم مداخله در امور داخلی آن است. سوری‌ها با امکانات خودشان می‌توانند با محاصره اقتصادی ظالمانه و تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی مقابله کنند. آینده سوریه را خود مردم تعیین می‌کنند. فشارهای سیاسی و اقتصادی هرگز در گرفتن اراده آزاد سوری‌ها موفق نخواهد شد.
بروکسل سه‌شنبه میزبان نشستی درباره کمک انسانی به سوریه با نظارت سازمان ملل و اتحادیه اروپا بود. در  این نشست اتحادیه اروپا متعهد به پرداخت ۲.۳ میلیارد دلار برای حمایت از سوریه شد اما در عین حال شروطی را برای لغو تحریم‌ها گذاشت.
کد مطلب: 132072
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *