۰
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۰
در چهارمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو و قطعات:

ایران خودرو تولید ۴۰ قطعه را به صنعتگران سپرد

قراردادی به ارزش بیش از شش هزار میلیارد ریال برای تولید قطعات پیشرفته محصولات ایران خودرو توسط سازندگان داخلی، با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ساختمان وزارت صمت امضا شد
ایران خودرو تولید ۴۰ قطعه را به صنعتگران سپرد
قراردادی به ارزش بیش از شش هزار میلیارد ریال برای تولید قطعات پیشرفته محصولات ایران خودرو توسط سازندگان داخلی، با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ساختمان وزارت صمت امضا شد.

ایکوپرس- امروز چهارشنبه قراردادی در قالب ۲۴ پروژه عملیاتی برای تولید ۴۰ قطعه از قطعات اصلی مورد نیاز محصولات تولید گروه صنعتی ایران خودرو، میان ساپکو و ۲۰ قطعه‌ساز توانمند داخلی به امضا رسید. 
با امضای این قرارداد،‌ گام مهم دیگری در مسیر خودکفایی در تولید خودروی کشور برداشته شد که حکایت از اعتماد به صنعتگران داخلی برای رفع موانع تولید در شرایط حساس کنونی دارد. 
شرکت ساپکو، طبق این قرارداد و در راستای اجرای طرح جهاد خودکفایی قطعات پیشرفته خودرو، داخلی سازی ۴۰ قطعه به ارزش ۶۰۸ میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار داد تا با اجرای آن سالانه ۴۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی نصیب صنعت و اقتصاد کشور شود.  
پیش از این ایران خودرو در میزهای  اول تا سوم ساخت داخل وزات صمت، در قالب ۴۵ پروژه برنامه عملیاتی بومی سازی ۸۵ قطعه از قطعات با فناوری بالا را در دستور کار خود قرار داده بود. تاکنون از این تعداد، ۲۴ پروژه قطعات باکاهش ارزبری ۳۶ میلیون یورویی تحقق یافته است. 
سرمایه‌گذاری از ملزومات تحقق اهداف این پروژه ها است و آن‌چه حاصل می شود، کاهش ارزبری و وابستگی و کسب دانش فنی بالا خواهد بود.
کد مطلب: 132091
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *