۰
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۷

میانگین سن متقاضیان مسکن ملی

نتایج پالایش متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن نشان می‌دهد میانگین سن متقاضیان ۳۴ سال است که بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی با این طرح، جامعه جوان صاحب خانه می‌شوند.
میانگین سن متقاضیان مسکن ملی
نتایج پالایش متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن نشان می‌دهد میانگین سن متقاضیان ۳۴ سال است که بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی با این طرح، جامعه جوان صاحب خانه می‌شوند.
به گزارش ایسنا، در طرح اقدام ملی مسکن در مجموع مرحله اول و دوم حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند که پس از غربالگری و استعلام‌های دریافتی، حدود ۸۰۰ هزار نفر از ثبت نام شدگان واجد شرایط تشخیص داده شدند و پرونده سازی صورت گرفت.
امروز وزیر راه و شهرسازی، میانگین سن متقاضیان را ۳۴ ساله اعلام کرده که نشان می دهد عمده متقاضیان را زوج های جوان تشکیل می دهند؛ زیرا متاهل یا زن سرپرست خانوار بودن از شروط ثبت نام بوده است.
پس از حدود ۱۰ ماه که از کلنگ‌زنی رسمی مراسم توسط رئیس جمهوری می‌گذرد، قرار بود خرداد یا تیرماه امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد افتتاح شود که تغییراتی در برنامه ایجاد شده و احتمالاً این تعداد افزایش خواهد یافت.
بنا به گفته محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، تا ۲۰ تیر ماه به شرکت‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های بخش خصوصی و دولتی درگیر در پروژه مسکن ملی مهلت داده شده تا اطلاعات لازم درباره جزئیات پروژه‌های خود را ارائه کنند.
متقاضیان مسکن ملی تا ۱۴ تیر امکان ویرایش اطلاعات دارند
چند روز قبل، وزارت راه و شهرسازی، مهلت ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن را ۱۴ تیرماه و ثبت اعتراض به رد درخواست را ۱۳ تیرماه اعلام کرد.
بر اساس این اطلاعیه، امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن اعم از مرحله اول، مرحله دوم و ثبت نام پیامکی که استعلامات آنها مورد بررسی قرار گرفته و در وضعیت در انتظار بررسی قرار گرفته‌اند تا ۱۴ تیرماه فراهم است.
متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بخش «مشاهده درخواست متقاضی» در سامانه  طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.
طبق اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ویرایش اطلاعات سایر متقاضیان که استعلامات آنها مورد بررسی قرار نگرفته به مرور انجام می‌شود و نگرانی از این ناحیه متوجه ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن نیست.
همچنین متقاضیانی که در حال حاضر در وضعیت رد درخواست قرار گرفته‌اند تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۳ تیرماه فرصت دارند با مراجعه به بخش مشاهده درخواست متقاضی در سایت مذکور، اعتراض خود را ثبت کنند.
به گزارش ایسنا، طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، شهریور ۱۳۹۸ با حضور رئیس جمهوری آغاز شد. البته در برخی از مناطق از پایان سال ۱۳۹۷ کلید خورده بود. در قالب این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برای ۳۰۰ هزار واحد تامین زمین شده و ۲۳۰ هزار واحد مراحل اجرایی را طی می‌کند. بر اساس اعلام اسلامی وزیر راه و شهرسازی، اولین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، خرداد یا تیرماه امسال تحویل می‌شود. پیش از این هم محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا گفته بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است. همچنین روز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دستور داد که ۲۰۰۰ واحد مسکن ملی پرند تا قبل از هفته دولت (شهریور ماه) امسال به متقاضیان تحویل داده شود.
کد مطلب: 132106
برچسب ها: مسکن ملی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *