۰
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۱

رقم بدهی های آمریکا اعلام شد

میزان بدهی‌های آمریکا اکنون از ۲۶ تریلیون دلار عبور کرده است.
میزان بدهی‌های آمریکا اکنون از ۲۶ تریلیون دلار عبور کرده است.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های این کشور تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۰ به ۲۶ تریلیون و ۳۲۳  میلیارد و ۸۹۴ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه ژوئن به طور متوسط ۷۹ هزار و ۸۰۲ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۱۱ هزار و ۹۷۴ دلار بوده است.
کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه ژوئن به شش تریلیون و ۲۵۱ میلیارد و ۸۳ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۲۸۹  میلیارد و ۶۴۵ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۸۲ میلیارد و ۱۴۱ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۶۹۲ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با  ۳۸۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون دلار است.
هم‌چنین تا پایان ماه ژوئن، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۷۹ تریلیون و ۷۸۹ میلیارد و ۸۵۶ میلیون دلار بوده است. از این میزان، ۲۰ تریلیون و ۴۰۱ میلیارد و ۳۰۸ میلیون دلار مربوط به بدهی های شخصی بوده که یک تریلیون و ۶۸۰ میلیارد و ۶۱ میلیون دلار آن به شکل وام دانشجویی بوده است.
طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به ۶ تریلیون و ۸۲۱ میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار رسیده است. کسری بودجه آمریکا در ماه ژوئن ۸۲۸ میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار اندازه گیری شده است که ۳۱۰ میلیارد و ۷۳ میلیون دلار از این کسری مربوط به تجارت با چین بوده است. این کسری بودجه بزرگ همواره یکی از موارد اختلافی مهم با چین بوده و این کشور متعهد شده است در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با آمریکا، این رقم را کاهش دهد.
در طرف دارایی ها نیز مجموع دارایی های ملی ۱۳۲ تریلیون دلار و ۵۸۹ میلیارد دلار و مجموع دارایی های خانوارهای آمریکایی ۱۰۴ تریلیون و ۳۰۴ میلیارد دلار برآورد شده است.  
کد مطلب: 132164
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *