۰
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸

رای‌گیری درباره تاجگردون خلاف قانون بود

نماینده بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی رای‌گیری درباره اعتبارنامه منتخب گچساران در صحن علنی را خلاف قانون دانست و گفت‌ که این کار بدعتی در قانون‌گذاری بوده است.
نماینده بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی رای‌گیری درباره اعتبارنامه منتخب گچساران در صحن علنی را خلاف قانون دانست و گفت‌ که این کار بدعتی در قانون‌گذاری بوده است.
به گزارش ایسنا، غلامرضا نوری در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون منتخب گچساران گفت: آنچه امروز در جلسه مجلس شورای اسلامی رخ داد اتفاقی نادر و برخلاف آیین‌نامه بود. اعتبارنامه آقای تاجگردون به تایید شعبه و کمیسیون تحقیق رسیده بود پس دیگر رای‌گیری در جلسه علنی معنایی نداشت و کاری خلاف قانون صورت گرفت.
وی یادآور شد: همان زمانی که اعتبارنامه آقای تاجگردون در شعبه تایید شد، برخلاف قانون آن را به کمیسیون تحقیق ارجاع دادند. امروز هم گزارش تایید این اعتبارنامه توسط کمیسیون تحقیق قرائت شد اما در نهایت اعتبارنامه به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد. حال این‌که طبق مواد ۲۸ و ۳۲ آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی باید درباره‌ی اعتبارنامه‌ها تصمیم‌گیری کند و اگر قرار به رای‌گیری از نمایندگان بود، باید این روند برای اعتبارنامه ۲۷۵ نماینده دیگر هم رخ می‌داد درباره این نمایندگان تنها تایید اعتبارنامه قرائت شد و رای‌گیری صورت نگرفت. در مورد دو نماینده دیگری که اعتراضی به اعتبارنامه‌ آنها وجود داشت، باز هم رای‌گیری صورت نگرفت و تنها گزارش شعبه قرائت شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی اظهار کرد: امروز برای اعتبارنامه جلسه غیرعلنی گذاشتند حال این‌که هیچ موضوع منافی عفت یا امنیتی وجود نداشت که قرار بر بیان آن باشد که جلسه را غیرعلنی تشکیل دادند. پیام این برخورد با منتخبی که ۷۵ درصد آرا را از حوزه انتخابیه خود به دست آورده، خوب نیست آقای تاجگردون بیش از ۵۰ درصد رای مردم را کسب کرده و همچون برخی دیگر از نمایندگان با ۱۰ تا ۱۲ درصد و مشارکت ۲۰ درصدی به مجلس شورای اسلامی نیامده بود. این رفتارها را انجام می‌دهید و از مردم می‌خواهید که در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند که این کار مجلس شورای اسلامی این پیام را داشت که می‌خواهند مشارکت‌ها پایین باشد و عده‌ای خاص به مجلس وارد شوند که اتفاقی خطرناک است.
نوری با تاکید مجدد بر این‌که رای‌گیری درباره‌ی اعتبارنامه تاجگردون بدعتی در قانون‌گذاری بود، تصریح کرد: ۴۰ روز از آغاز مجلس یازدهم می‌گذرد و هنوز ما وارد بررسی مسائل معیشتی و اقتصادی نشده‌ایم ، رای امروز مجلس شورای اسلامی محترم است اما به جز اعضای کمیسیون تحقیق و شعبه بقیه به صورت جزیی در جریان قرار گرفته و براساس شنیده‌ها رای داده بودند. رای‌گیری که در نهایت خلاف قانون بود من آماده مناظره با معترضان هستم.
نماینده بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: امروز به آقای تاجگردون ۳۰ دقیقه فرصت داده شد تا در جلسه غیرعلنی پاسخ معترضان را بدهد این همه در فضای مجازی موضوعات را علیه او مطرح کردند که در کمیسیون تحقیق هم مورد بررسی قرار گرفت و مراجع ذیصلاح همچون شورای نگهبان و مراجع امنیتی هم او را تایید کرده و به تایید مردم رسیده بود.
کد مطلب: 132463
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *