۰
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷

شناورسازی ساعت کار در ایران خودرو

معاون توسعه منابع انسانی ایران خودرو با بیان اینکه هیچ کاهشی در شیفت‌های کاری ایران ‌خودرو به دلیل مسائلی مانند کرونا اتفاق نیفتاده است، گفت: در حال حاضر تولید رو به افزایش است و حتی فردا که روز تعطیل قراردادی است، تولید در 3 شیفت کاری انجام خواهد شد.
شناورسازی ساعت کار در ایران خودرو


معاون توسعه منابع انسانی ایران خودرو با بیان اینکه هیچ کاهشی در شیفت‌های کاری ایران ‌خودرو به دلیل مسائلی مانند کرونا اتفاق نیفتاده است، گفت: در حال حاضر تولید رو به افزایش است و حتی فردا که روز تعطیل قراردادی است، تولید در 3 شیفت کاری انجام خواهد شد.

به گزارش اکونا پرس،محمد گلچین در گفت‌وگو با فارس با اشاره به رعایت سختگیرانه همه پروتکل‌های بهداشتی در ایران خودرو گفت: با کاهش آمار شیوع کرونا در جامعه طی خردادماه، پروتکل‌های ما نیز قدری سهل شد و یکسری محدودیت‌ها حذف شدند، ولی حالا با افزایش آمار ابتلا در جامعه، محدودیت‌های ما نیز مجدداً سختگیرانه شده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر 100 درصد کارکنان ایران خودرو از ماسک استفاده می‌کنند و تعداد کمی که در هفته‌های گذشته این پروتکل را رعایت نکرده بودند، با معرفی به کمیته انضباطی توبیخ شدند. 

گلچین با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان ابتلا به کرونا در ایران‌ خودرو در حال بازگشت به وضعیت دو یا سه هفته قبل است، گفت: تقریباً آمار ابتلا رو به صفر است و در روز گذشته از 26 هزار نفر پرسنل ایران‌خودرو حدود 11 نفر تست مثبت داشتند که خوشبختانه حالشان وخیم نیست و در منزل تحت مراقبت هستند.

وی تصریح کرد:‌ابتلا به کرونا هم در سطح مدیران و هم در سطح کارگران اتفاق افتاده، ولی در حال حاضر با اعمال پروتکل‌های سختگیرانه، وضعیت رو به بهبود است و هیچ کاهشی در شیفت‌های کاری اتفاق نیفتاده است. 

وی توضیح داد: حتی در بخش‌هایی که کارگران مجبورند نزدیک یکدیگر کار کنند نیز از شیلد محافظ استفاده می‌شود تا فاصله اجتماعی رعایت شود.

به گفته معاون توسعه منابع انسانی ایران خودرو، همه بخش‌های این مجموعه خودروسازی از جمله انبارها، سالن‌های تولید و همچنین محیط‌های اداری هر روز حداقل یکبار ضدعفونی می‌شوند و در عین حال، همه سرویس‌های ایاب و ذهاب کارکنان نیز قبل و بعد از استفاده در هر روز ضدعفونی می‌شود، به طوری که حتی یک مورد ابتلای به کرونا بین رانندگان وجود نداشته است. 

وی در ادامه از برنامه‌ریزی بر روی شناورسازی ساعت کار کارکنان ایران خودرو از شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: ‌این شناورسازی در طول روز حدود یک تا دو ساعت خواهد بود که با توافق مسئولان بخش صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از ازدحام در زمان کارت زدن پرسنل، فرجه 10 دقیقه ای برای کارت زدن لحاظ شده است. 

گلچین با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایران خودرو با همراهی پرسنل امکان‌پذیر شده است، گفت: هر مقررات و محدودیتی که وضع می‌شود، مورد توجه و اقبال کارکنان قرار می‌گیرد. 

وی همچنین با اشاره به تلاش برخی افراد برای به تعطیلی کشاندن ایران‌خودرو در شرایطی که امسال با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: سال گذشته همین موقع تولید روزانه ایران ‌خودرو حدود 500 دستگاه بود، اما حالا به بیش از 2 هزار و 200 دستگاه رسیده است که برخی افراد سعی می‌کنند مانع از این روند تولید شوند.
کد مطلب: 132475
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *