۰
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۹

لزوم تامین امکانات برای اطفای حریق در زاگرس

نماینده مردم کهگیلویه وبویر احمد درشورای عالی استان‌ها بر لزوم تامین تجهیزات اطفای حریق درمنطقه زاگرس تاکید کرد.
نماینده مردم کهگیلویه وبویر احمد درشورای عالی استان‌ها بر لزوم تامین تجهیزات اطفای حریق درمنطقه زاگرس تاکید کرد.
به گزارش ایسنا فرزاد آذریان درسی وسومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گفت: رشته کوه زاگرس با طبیعت منحصر به فردش یکی از حیاتی‌ترین سرمایه‌های کشور است که از آغاز این سرزمین چون میراثی به‌جا مانده است. استان کهگیلویه و بویر احمد در جنوب این رشته کوه قرار دارد که دارای غنی‌ترین محیط زیست و حیات وحش است.
وی افزود: جنگل‌های بلوط شکوه بی‌همتایی دارند و در رشته کوه زاگرس جلوه‌ای دو چندان دارد که متاسفانه برخی از افراد به اهمیت آن پی نبرده‌اند اما نابودی این جنگل‌ها فاجعه‌ای اسفناک است. در چند سال گذشته جنگل‌های بلوط بارها طعمه حریق شده‌اند و در این حوادث مردم با دست خالی و تنها با شاخه‌های سر درختان به اطفای حریق پرداختند.
آذریان با بیان اینکه نبود امکانات کافی در بخش اطفای حریق خسارات جانی و مالی بسیاری را به مردم منطقه وارد کرده است، گفت: حفظ جنگل‌ها از وظایف دولت است و در ادوار گذشته با رها شدن وضعیت جنگل‌ها به حال خود آسیب‌های بسیاری  به سرمایه‌های ملی کشور وارد شده است.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد درشورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که تنها 10 درصد از بودجه جنگل‌ها صرف نگهداری منابع طبیعی شده است، اظهارکرد: اختصاص چنین رقمی جای تاسف دارد زیرا بسیاری از بودجه حفظ جنگل‌ها صرف پرداخت حقوق می‌شود. کمبود نیروی محیط بان، نبود بودجه و تجهیزات اطفای حریق، دشواری مسیر عبور، نبود بالگرد برای حمل نیروهای داوطلب همگی باعث تشدید آتش می‌شود و در پایان ویرانی طبیعت در پی داشته و خاموش کردن آتش به بهای جان جوانانی از منطقه تمام شده است.
کد مطلب: 132525
برچسب ها: حریق زاگرس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *