۰
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۲

نجات کوهنورد آسیب‌دیده از قله سبلان

تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین شهر بعد از چندین ساعت تلاش شامگاه روز گذشته یک کوهنورد آسیب دیده را از محل نزدیک به قله سبلان پایین اورده و به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) مشگین شهر منتقل کردند.
نجات کوهنورد آسیب‌دیده از قله سبلان
تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین شهر بعد از چندین ساعت تلاش  شامگاه روز گذشته یک کوهنورد آسیب دیده را از محل نزدیک به قله سبلان پایین اورده و به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) مشگین شهر منتقل کردند.
شهرام ابراهیمی رئیس اداره هلال احمر مشگین شهر ۲۰ تیرماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امدادگران هلال احمر پس از ۱۰ ساعت تلاش یک کوهنورد حادثه دیده در قله سبلان را نجات داده و وی را به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) مشگین شهر انتقال دادند.
وی افزود: به‌دنبال تماس تلفنی یک فرد گرفتار شده در ارتفاعات قله سبلان  با ۱۱۲ ندای امدادجمعیت هلال احمر استان، اکیپ امدادی هلال احمر پایگاه شهید بنی هاشم مشگین شهر و اکیپ کوهستان جمعیت هلال احمر مشگین شهر جهت شناسایی موقعیت فرد حادثه دیده از مسیر پناهگاه سبلان حرکت کردند.
رئیس هلال احمر شهرستان مشگین شهر اظهار کرد:  فردی حدود ۳۰ ساله که  به تنهایی جهت صعود به قله سبلان حرکت کرده بود، در هنگام صعود به قله سبلان در نزدیکی پرچم ۴۵ و نزدیکی سنگ محراب از ناحیه پا صدمه دیده و پایش شکسته بود.
محمدی در انتها از کوهنوردان خواست از صعود به صورت انفرادی به قله کوه سبلان خودداری کرده و با رعایت اصول ایمنی ورزش کوهنوردی از وقوع حوادث مشابه جلوگیری به عمل آورند.
کد مطلب: 132583
برچسب ها: کوهنوردی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *