کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تسهیلات برای کاروبارهای فرهنگی

21 تير 1399 ساعت 19:16

رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به اطلاع کلیه کسب و کارهای فرهنگی و هنری استان که در بحران کرونا آسیب دیده‌اند، می‌رساند برای دریافت تسهیلات در «سامانه کارا» ثبت نام نمایند.


 رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به اطلاع کلیه کسب و کارهای فرهنگی و هنری استان که در بحران کرونا آسیب دیده‌اند، می‌رساند برای دریافت تسهیلات در «سامانه کارا» ثبت نام نمایند.

مهدی یونسی با بیان این مطلب افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت نام کسب و کارهای فرهنگی و هنری به شدت آسیب دیده در بحران کرونا جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا کرده است.
وی بیان کرد: سامانه https://corona-kara.mcls.gov.ir/ برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده و رشته‌های کسب وکارهای آسیب دیده در سامانه تعریف شده باید هنگام تقاضا، رشته فعالیت خود را انتخاب کنند.
رئیس گروه طرح و برنامه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: کسب وکارهای دارای کد کارگاه تامین اجتماعی (بنگاه رسمی)، متقاضیان فاقد کد بیمه و خویش‌فرمایی می‌توانند در این سایت ثبت‌نام کرده و تسهیلات دریافت کنند.
یونسی با بیان این که  ۲۰ بانک و موسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده است، گفت: متقاضیان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی، باید فرایند ثبت‌نام و ارائه مشخصات اولیه را تکمیل و سپس اطلاعات ثبت شده به بانک‌های عامل ارسال و مراحل پرداخت تسهیلات را آغاز کنند.
وی در خصوص شرایط استفاده از این تسهیلات برای متقاضیان دارای کد کارگاهی افزود: فعال بودن کسب و کارها و عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات بوده است. مبلغ تسهیلات برای واحدهای تعطیل شده‌ اجباری مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای واحدهای کسب و کاری فعال تعطیل نشده‌ به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است.
رئیس گروه طرح و برنامه فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: برای کسب و کارهای قالب کارفرمایی و خویش‌فرمایی فاقد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی، برای اشخاص حقیقی خویش‌فرما یا خود اشتغالی 60 میلیون ریال، برای کسب و کارهایی که امکان اثبات رابطه کارفرما– کارکن وجود ندارد صرفا به کارفرما مبلغ 60 میلیون ریال و برای واحدهای کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما- کارکن وجود دارد به ازای هر شاغل 80 میلیون ریال پرداخت می‌شود.
یونسی با بیان این که وثیقه‌های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کارها متفاوت و با ارائه سفته معرفی ضامن خواهد بود، افزود: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر ماه سال جاری در ۲۴ قسط پیش‌بینی شده است.
بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای اطلاع از شیوه‌نامه‌ها و وثیقه‌های لازم باید به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه فرمایند.


کد مطلب: 132649

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/132649/تسهیلات-کاروبارهای-فرهنگی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir