کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روند افزایشی شیوع کرونا در مازندران

21 تير 1399 ساعت 20:08

روند افزایشی شیوع کرونا در مازندران همچنان ادامه دارد، لحظه به لحظه بر تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 در این استان، اضافه می‌شود به گونه ای که تاکنون در بیمارستان تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل 938 مبتلا به کرونا بستری هستند و استاندار مازندران بر این نکته تاکید کرد که از سفر غیرضروری به این استان پرهیز شود.


روند افزایشی شیوع کرونا در مازندران همچنان ادامه دارد، لحظه به لحظه بر تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 در این استان، اضافه می‌شود به گونه ای که تاکنون در بیمارستان تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل 938 مبتلا به کرونا بستری هستند و استاندار مازندران بر این نکته تاکید کرد که از سفر غیرضروری به این استان پرهیز شود.
از سویی، بر اساس گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۱۷۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این شهرستان، بستری هستند.
همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار جدید بستری و ۳ بیمار هم ترخیص شدند و ۳۳ بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.
به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا در مازندران، جلسه ستاد فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.
در این جلسه که به ریاست سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با حضور معاونین و جمعی از مدیران این دانشگاه برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تداوم افزایش نگران کننده آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به فاصله نزدیک شهرها و مراودات بین شهری در سطح استان، شیوع بیماری کرونا همچنان در حال افزایش است.
موسوی با تاکید بر انجام نظارت شدید بر اماکن و تعطیلی واحدهای متخلف خواستار انجام دقیق و جدی وظایف نظارتی دستگاه های استان بر اساس  بسته نظارتی (نسخه ۰_۱)  شد و ادامه داد: اگر این وضعیت را کنترل نکنیم مجبوریم به سمت قرنطینه و برگرداندن محدودیت های بیشتر حرکت کنیم.
وی بر استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به کووید- ۱۹ تاکید کرد و گفت: ماسک تا حد زیادی می تواند جلوی انتشار کرونا را بگیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر ممنوعیت برگزاری تجمعات تاکید کرد و گفت: باید از تجمعاتی مانند برگزاری عروسی و عزا و مراسم تشییع جلوگیری شود.
موسوی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از هرکس پرستاران و کادر درمانی بودند که برای بازگرداندن سلامت جامعه بی‌چشمداشت شبانه‌روزی در حال تلاش هستند بیان کرد: باید بتوانیم تلاش‌های این عزیزان را جبران کنیم و این موضوع از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد:  ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۳۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند  ظرف همین مدت تعداد ۸۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.
 وی ادامه داد: هم اکنون ۷۶۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.
موسوی با تاکید بر نظارت شدید بر اماکن و جدیت در تعطیلی واحدهای متخلف تصریح کرد: در صورت عدم کنترل وضعیت کنونی افزایش شیوع بیماری کرونا، مجبوریم به سمت قرنطینه و برگرداندن محدودیت های بیشتر حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند در کاهش ابتلای افراد به کووید ۱۹ بسیار موثر است، تاکید کرد: باید از حضور در هرگونه مکان تجمع مانند بازار هفتگی، میهمانی ها و دورهمی‌ها، مراسم عروسی و عزا و مراسم تشییع پرهیز کرد.
به گزارش ایسنا، در ادامه فداکاری‌های پزشکان در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، پزشک متخصص داخلی بیمارستان امام خمینی(ره)  شهرستان آمل به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شد.
شمسی متخصص داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان آمل به علت گستردگی بیماری در ناحیه ریه برای ادامه درمان از طریق بالگرد بیمارستان مسیح دانشوری تهران اعزام شد.


کد مطلب: 132651

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/132651/روند-افزایشی-شیوع-کرونا-مازندران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir