۰
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵

سفر به مناطق ییلاقی ممنوع!

همزمانی فصل تعطیلات تابستانی و اوج گیری بیماری کرونا در کشور مجددا گریبان مازندران را گرفت تا بار دیگر گردشگری مغلوب کووید19 شود، این موضوع باعث شد تا شهرستان های غرب استان مازندران یعنی رامسر و تنکابن در وضعیت قرمز قرار گیرند.
سفر به مناطق ییلاقی ممنوع!
همزمانی فصل تعطیلات تابستانی و اوج گیری بیماری کرونا در کشور مجددا گریبان مازندران را گرفت تا بار دیگر گردشگری مغلوب کووید19 شود، این موضوع باعث شد تا شهرستان های غرب استان مازندران یعنی رامسر و تنکابن در وضعیت قرمز قرار گیرند.
نام این استان با مسافرت عجین شده است، به ویژه اگر ایام، ایام تعطیلات و فصل، فصل تابستان باشد، اصلا هم مهم نیست که کرونا کووید19 به اوج شیوع خود رسیده و مازندران در وضعیت قرمز قرار گرفته باشد.
همزمانی فصل تعطیلات تابستانی و اوج گیری بیماری کرونا در کشور مجددا گریبان مازندران را گرفت تا بار دیگر گردشگری مغلوب کووید19 شود. این موضوع باعث شد تا شهرستان های غرب استان مازندران یعنی رامسر و تنکابن در وضعیت قرمز قرار گیرند.
از آنجا که گردشگری جزء جدایی ناپذیر کسب و کار غرب مازندران را تشکیل داده و درآمد مردم این مناطق با این مقوله مهم گره خورده است، ناگزیر مردم بومی حتی در شرایط کرونا نیز موفق به ترک عادت نشدند، اما مشکل اینجاست که بیماری کرونا نه مقام و منزلت اجتماعی می شناسد و نه کسب و کار، به همین دلیل وضعیت در غرب استان مازندران به حالت هشدار یا قرمز رسیده است.
چرا رامسر در وضعیت هشدار و قرمز قرار گرفت
مدیر شبکه بهداشت و درمان رامسر با اعلام وضعیت هشدار در این شهرستان معتقد است که، مسافرت های غیرضرور، برگزاری تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم باعث شد تا شرایط رامسر مجددا به وضعیت قرمز تبدیل شود.
حمیدرضا مبشری در گفت‌وگو با ایسنا، چگونگی قرارگیری یک شهرستان در وضعیت قرمز را مرتبط با میانگین بیماران بستری و فوتی ها در آن منطقه عنوان کرد و اظهار کرد: با توجه به مجاورت شهرستان رامسر با استان گیلان، بخشی از بیماران شرق گیلان برای دریافت سرویس‌های درمانی به این شهرستان مراجعه می‌کنند و به همین دلیل ناگزیر برخی مراجعات مربوط به حوزه گیلان است.
مبشری با یادآوری اینکه برخی خدمات درمانی به هموطنان گیلانی اختصاص یافته است، یکی دیگر از دلایل قرارگیری رامسر در وضعیت قرمز را به این عامل نسبت داد و خاطرنشان کرد: به هنگام فوت حتی اگر بیمار مربوط به حوزه گیلان باشد باز در زمره آمار شهرستان قرار گرفته و به همین دلیل باعث بالارفتن میانگین بستری و فوت بیماران کرونایی در شهرستان و ایجاد وضعیت قرمز می شود که این موضوع همیشه شهرستان رامسر را تهدید می کند.
وی رامسر را مقصد گردشگری و یکی از مشهورترین مناطق مسافرتی کشور نامید و با بیان اینکه هتل ها طبق پروتکل های وزارت بهداشت موظف هستند با 50 درصد ظرفیت خود مسافر جذب کنند، تاکید کرد: علیرغم هماهنگی های لازم با اداره میراث شهرستان مبنی بر رعایت پروتکل ها توسط هتلداران، مسافرخانه ها، اماکن بومگردی و خانه مسافرهای دارای مجوز، اما همانند سایر نقاط شمالی کشور، برخی اماکن بدون مجوز با جذب مسافر، گردشگر و ارائه خدمات، موجب بروز مشکلات می شوند.
کمبود دارو نداریم
مبشری، موجودی دارو و تخت بستری در شهرستان رامسر را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: از لحاظ کمبود دارو مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه بیمارستان رامسر علاوه بر سرویس دهی به بیماران غیرکرونایی، با در اختیار داشتن تخت کافی مشغول خدمات رسانی به بیماران کرونایی نیز بوده و آمادگی پذیرش مریض همچنان وجود دارد که امیدواریم این اتفاق نیفتاده و روند کاهشی بیماری را در روزهای آتی شاهد باشیم.
وی از تشکیل تیم های نظارتی با همکاری اصناف، تعزیرات و نیروی انتظامی خبر داد و اظهار کرد: بازدید از اماکن تجمعی نظیر پاساژها، بازارها و تالارها در دستورکار تیم نظارت بوده و آموزش های لازم و استفاده از ماسک همواره مورد تاکید است، بر این اساس شهرداری ها نیز مجددا به ضدعفونی معابر اقدام کرده و طی نامه ابلاغی شبکه بهداشت، تمامی تالارهای شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر از آگاهی رسانی گسترده در معابر شهری و روستایی و توصیه های بهداشتی به شهرداری ها و دهیاران سخن گفت و اظهار کرد: حتی به دهیاران بویژه در مناطق ییلاقی توصیه شده که مشخصات مسافران ورودی را در اختیار داشته و بدانند از کدام استان وارد شده اند تا چنانچه استان مبداء آنان شرایط قرمز داشت، شبکه بهداشت در جریان قرار گرفته و تمهیدات لازم اندیشه شود.
موارد مثبت روستای جنت‌رودبار به دلیل برگزاری یک مراسم
وی در پاسخ به انتشار اخباری مبنی بر شیوع گسترده بیماری در ییلاقات شهرستان رامسر، تصریح کرد: در فصل تابستان به جهت وجود جمعیت شناور در روستاهای مرتفع رامسر و حضور بومیان در منازل ییلاقی خود، متاسفانه در روستای جنت رودبار از ییلاقات شهرستان به دلیل برگزاری مراسم موارد مشکوک به کرونا شناسایی شد.
مبشری در ادامه افزود: با اعزام تیم های بهداشت محیط و کادر درمانی به منطقه و بازدید و بررسی های متعدد از اماکن و ابنیه مختلف، موارد مشکوک شناسایی شد و آموزش های لازم جهت کنترل بیماری به خانواده ها صورت گرفت و طی هماهنگی با دهیاری جنت رودبار، بازار هفتگی این روستا تعطیل و مقرر شد تجمعات در ییلاقات کنترل شده و ماسک از طرف دهیاری در اختیار افراد قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مناطق ییلاقی مرود پایش مستمر و هفتگی شبکه بهداشت و درمان رامسر است، خاطرنشان کرد: از آنجا که فواصل شهرها در استان نزدیک بوده و فاصله شهرستان های تنکابن و رامسر با محلات مختلف متصل شده اند بنابراین کنترل و مهار بیماری بسیار سخت بوده و انتظار داریم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی به کمک کادر درمان بیایند.
کرونا قابل کنترل است اگر...
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با تاکید بر اینکه ما با فعالیت کسبه مشکلی نداریم، گفت: تمام صنوف و اقشار می توانند به فعالیت خود ادامه دهند به شرطی که پروتکل های بهداشتی رعایت شود زیرا عدم اجرای پروتکل ها باعث شد به این مسیر هدایت شویم.
مبشری با اظهار امیدواری از پذیرفتن مردم به استفاده از ماسک در چند روز اخیر بیان کرد: اکنون شاهدیم که با آموزش های مکرر از رسانه ها، چهره شهر هم تغییر کرده و همه به استفاده از ماسک روی آوردند، اگر همین روند ادامه یابد و مراودات اجتماعی کمتر شده و مردم به شستن مکرر دست ها و رعایت فاصله اجتماعی اهتمام کنند شرایط به یک ماه گذشته باز خواهد گشت.
وی خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مازندران دارند، تصریح کرد: در وهله اول از مسافرت اجتناب کنند به ویژه مازندران که اکنون در شرایط قرمز قرار دارد چون با سفرهای غیرضرور ویروس به استان دیگر منتقل می شود و در مرتبه بعد اگر مسافرت می کنند حتما با رعایت اصول بهداشتی از حضور در اجتماعات دوری کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با اشاره به اینکه کنترل شرایط فعلی کرونا با رعایت تمام نکات بهداشتی به راحتی امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از مسافران پروتکل ها را نادیده گرفته و در جنگل و مناطق گردشگری با نشستن کنار یکدیگر و حضور در تجمعات باعث بروز مشکل می شوند.
مبشری از توزیع بروشورهای اطلاع رسانی به مسافران در مبادی ورودی شهرها و روستاها و نصب بنرهای متعدد در سطح شهرستان خبر داد و تاکید کرد: مکان تجمع مسافران نظیر مناطق جنگلی، روستاهای هدف گردشگری و طرح های دریا مرتبا مورد بازدید شبکه بهداشت قرار دارد اما بازهم ضروری است خود مردم و بخصوص مسافران مسائل و نکات بهداشتی را رعایت کنند.
کد مطلب: 132870
برچسب ها: کرونا در رامسر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *