۰
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۸

برگزاری آزمون تیزهوشان به تعویق افتاد

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: آزمون تیزهوشان که قرار بود جمعه این هفته برگزار شود به تعویق افتاد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: آزمون تیزهوشان که قرار بود جمعه این هفته برگزار شود به تعویق افتاد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان از تعویق آزمون تیزهوشان خبر داد و گفت: در شرایط فعلی همه ما موظف هستیم به فرامین ستاد ملی مقابله به کرونا تن بدهیم. علی رغم اینکه همه برنامه ریزی‌ها انجام شده بود و ما نیز مایل بودیم که آزمون برگزار شود ولی به جهت تاکیدی که ستاد ملی مقابله با کرونا داشت، اعلام شد که این آزمون نیز برگزار نشود و ما هم پذیرفتیم.
وی ادامه داد: احتمالا آزمون تیزهوشان سال ۹۹ با یک تاخیر دو هفته‌ای برگزار شود،‌ آن هم به شرطی که شرایط کشور اجازه دهد،‌ آزمون را برگزار خواهیم کرد.
مهاجرانی گفت:  آزمون با در نظر گرفتن یک تاخیر دو هفته‌ای روز دهم مرداد ماه برگزار خواهد شد و امیدواریم که تا دوهفته دیگر شرایط کشور برای برگزاری این آزمون مهیا شده باشد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: هر چه که ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید صرفا برای حفظ سلامتی مردم است وکم شدن بار کاری کادر درمان است از این رو آزمون ما نیز دو هفته به تاخیر افتاد.
وی افزود: در شرایط غیرعادی باید به صورت ویژه و فوق‌العاده کار کنیم و اکنون نیز شرایط کشور ویژه است. باید تا جایی که ممکن است کارها را موازی پیش ببریم تا بتوانیم زمان را بخریم،‌ همه تلاش ما و همکاران ما این است که یک آزمون با سلامت کامل و حداقل نارضایتی برگزار کنیم.
مهاجرانی گفت: حدود ۳۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند و به جهت نگرانی که  وجود دارد حدود ۶۰ درصد از والدین و دانش آموزان برای گرفتن کارت ورود به جلسه اقدام کردند از این رو تعداد ۲۱۰ هزار نفر در نهایت با هم رقابت می‌کند.
وی در خصوص برگزاری المپیادهای علمی گفت: المپیادهای علمی هم در حال برگزاری است و امروز و فردا روزهای آخر المپیادهای ما است. المپیادهای جهانی به صورت مجازی برگزار می‌شود و همچنین  المپیاد فیزیک به صورت کامل از سوی کشور میزبان لغو شده است، ولی آزمون‌های شیمی، ریاضی و زیست شناسی به صورت مجازی برگزار می‌شود. طبیعتا قسمت عملی المپیادها حذف می‌شود و فقط المپیاد نجوم مانده که منتظر اعلام نظر کمیته جهانی هستیم.
کد مطلب: 132871
برچسب ها: آزمون تیزهوشان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *