۰
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۴

سرمایه‌گذاری بیش از ۲میلیارد یورویی مس

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از سرمایه‌گذاری دو میلیارد و ۲۷۰میلیون یورویی علاوه بر ۲۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه صنعت مس کشور خبر داد.
سرمایه‌گذاری بیش از ۲میلیارد یورویی مس
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از سرمایه‌گذاری دو میلیارد و ۲۷۰میلیون یورویی علاوه بر ۲۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه صنعت مس کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، اردشیر سعدمحمدی- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران- با اعلام این خبر اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری در شرکت ملی مس ایران در حال انجام است؛ این در حالی است که این سطح از سرمایه‌گذاری تنها با اندوخته‌های خود شرکت مس و بدون هیچ‌گونه وام یا داشتن بدهی در حال صورت گرفتن است و صنعت مس ایران روی پای خود این مسیر را طی می‌کند.
 مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با بیان این‌که مس اولین عنصر استراتژیک اتحادیه اروپا برای سرمایه‌گذاری در دنیا است، گفت: ۳۵ درصد خودروها طی ۱۰ سال آینده، تبدیل به خودروهای برقی خواهد شد؛ این در حالی است که میزان مصرف مس در خودروهای معمولی چهار کیلوگرم و در خودروهای برقی بیش از ۸۹ کیلوگرم است. همچنین براساس پیش‌بینی‌ها جمعیت جهان تا ۱۷ سال آینده و باتوجه به اینکه سرانه مصرف مس به ازای هر نفر ۳.۲ کیلوگرم است، در ۱۵ سال آینده مصرف مس در جهان حدود ۵-۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت؛ بنابراین شرکت ملی صنایع مس ایران در تلاش است با برنامه‌ریزی و حضور در بازارهای جهانی، قسمتی از تقاضای جهانی را به خود اختصاص دهد و این تعریف هدفمند حضور جهانی است.  
وی تاکید کرد: طبق سند تدوین شده  برای افق چشم‌انداز ۱۴۱۰ مجتمع مس آذربایجان، در ۳۱ تیرماه به تأیید مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس خواهد رسید. این سند یک برنامه و مسیر مشخص است که تمامی چشم‌اندازهای آینده مس در آن دیده شده است. با توجه به اقدامات صورت گرفته در مجتمع مس آذربایجان به‌زودی شاهد شکل‌گیری فعالیت‌های عملیاتی ذوب و پالایش خواهیم بود که با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا صورت می‌گیرد. با این تکنولوژی شاهد کمترین میزان آلودگی خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به نتایج اکتشافات صورت گرفته و افزایش میزان ذخایر معدن مس سونگون و ایجاد فاز ۳ تغلیظ، در کنار این امر با خاک‌برداری اضافی به میزان سه میلیون مترمکعب، در تلاش هستیم در صورت مثبت بودن نتایج ارزیابی فنی- اقتصادی، مشکل محدودیت فضای معدن مرتفع شود و شاهد احداث فاز ۴ تغلیظ نیز در مجتمع مس آذربایجان باشیم.
کد مطلب: 132919
برچسب ها: صنایع مس ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *