۰
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۷

تورم و گرانی با جوسازی حل نمی شود

امام جمعه قم گفت: مشکل تورم و گرانی با انکار، انداختن مشکلات بر گردن دیگری یا نسبت دادن همه آن به تحریم‌ها و برخی جوسازی‌ها حل نمی‌شود.
فارس:آیت‌الله ابراهیم امینی امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به دو روایت از پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در مذمت عیب‌جویی ابراز کرد: این خصلت در جامعه ما نیز دیده می‌شود و افرادی با بررسی سخنرانی‌ها،‌ کتاب‌ها یا حتی سفرهای خارجی دیگران سعی می‌کنند نقاط ضعف آنها را شناخته و عیوبشان را در مواقع حساس از جمله انتخابات برملا ساخته و به این ترتیب به تخریب چهره رقبا بپردازند.
وی افزود: اسلام نمی‌خواهد عیب‌ها آشکار شده و دیگران نیز تشویق به انجام آنها شوند به همین دلیل از عیب‌جویی و انتشار آنها به شدت منع کرده و عیب‌جویی را جزو گناهان کبیره قرار داده است.
امام جمعه قم با بیان اینکه سایت‌ها و روزنامه‌ها نیز آماده انتشار اینگونه موارد هستند گفت: این کار موجب بدبینی پیروان سایر ادیان نسبت به اسلام و مسلمانان خواهد شد.
وی ادامه داد: کسانی که برای دستیابی به سمت‌های مختلف به تخریب چهره رقیب از طریق برملا ساختن عیوب او می‌کنند نمی‌توانند ادعا کنند این کار را برای رسیدن به قدرت و خدمت به مردم انجام داده‌اند زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از کسب قدرت کارهای خلاف شرع دیگری نکرده و آن را توجیه نکنند.
آیت‌الله امینی در خطبه دوم نماز با اشاره به پیام مهم رهبری به سران قوا مبنی بر ترک اختلاف و پرهیز از رسانه‌ای کردن آن گفت: ایشان همه را به وحدت و همدلی برای حل مشکلات دعوت فرمودند و سران سه قوه هم این پیام را درک کرده و به صورت کتبی قول همکاری و کنار گذاشتن اختلافات را داده‌اند و ما نیز امیدواریم به این وعده خود عمل کنند.
خطیب نماز جمعه قم در ادامه موضوع تورم و گرانی را مورد توجه قرار داد و افزود: گرانی افسارگسیخته و بی‌حساب و کتابی که اکنون در جامعه وجود دارد نیازمند راهکارهای عملی است زیرا مردم به ویژه بیکاران،‌ افراد اخراج شده از کار و حقوق‌بگیران برای تحمل افزایش قیمت‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند.
وی ابراز کرد: تورم و گرانی با انکار آن یا شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و انداختن مشکلات بر گردن دیگری یا نسبت دادن همه آن به تحریم‌ها و نیز برخی جوسازی‌ها حل نمی‌شود.
آیت‌الله امینی با تاکید بر ایجاد همدلی واقعی میان سران قوا و همه مسئولان گفت: مدیران کشور باید با کارشناسان خبره در امر اقتصاد مشورت جدی کرده و از نظرات آنها در حل مشکل گرانی کمک بگیرند و در این صورت اگر مردم ببینند که دولتمردان به صورت جدی در صدد حل مسائل برآمده‌اند همکاری و استقامت لازم را خواهند داشت زیرا نظام اسلامی و انقلاب را قبول داشته و برای حفظ آن تلاش می‌کنند.
امام جمعه قم در ادامه به سالروز ارتحال علامه طباطبایی اشاره و ابراز کرد: ایشان از چهره‌های ماندگار در تاریخ تشیع بوده و خدمات فراوانی به حوزه‌های علمیه و جامعه ایران داشته است.
وی افزود: از بین بردن مهجوریت علم تفسیر در حوزه‌ها،‌ نگارش تفسیری گرانسنگ به نام المیزان که دایرةالمعارفی قرآنی و اسلامی است و نیز زنده ساختن درس فلسفه در میان طلاب و روحانیون از جمله اقدامات ارزشمند علامه طباطبایی به شمار می‌روند.
آیت‌الله امینی با اشاره به برگزاری کنگره فقیه آگاه در قم بیان داشت: تجلیل از بزرگان فقاهت اهمیت فراوانی دارد و آیت‌الله گلپایگانی نیز از جمله بزرگان و فقهای مشهور شیعه بود که عمر خود را صرف آموزش و تربیت شاگردان بسیار کرد به طوری که برخی از مراجع کنونی تقلید از جمله شاگردان او محسوب می‌شوند.
کد مطلب: 13296
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *