۰
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۸

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به پاریس رسید

«فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر امورخارجه کانادا در پیامی توئیتری تائید کرد که جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی وارد پاریس شده است.
«فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر امورخارجه کانادا در پیامی توئیتری تائید کرد که جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی وارد پاریس شده است.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، توئیت روز یکشنبه شامپانی درباره ورود جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده در ژانویه (دی) گذشته به پاریس، به ماهها اختلافات در این زمینه پایان داد.
این رسانه به نقل از وزیر امور خارجه فرانسه افزود: انتظار می رود جعبه های سیاه روز دوشنبه (امروز) برای بررسی به آژانس تصادفات هوایی فرانسه(BEA) منتقل شوند.
محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه پیشتر گفت که خوانش جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی از ۳۰ تیرماه با هدایت و نظارت تیم ایرانی در فرانسه ‌آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تیم کارشناسان و متخصصان جمهوری اسلامی ایران‌ رهبری تحقیقات را بر عهده خواهد داشت و خوانش اطلاعات با هدایت و نظارت تیم ایرانی انجام خواهد شد، البته کشورهای دیگر که به نحوی مرتبط با این واقعه تاسف بار هستند می‌توانند نماینده ای بعنوان ناظر به فرانسه اعزام کنند.
رویترز افزود: کانادا، فرانسه و اوکراین خواستار دسترسی به این اطلاعات شده بودند.
آژانس بازرسی امنیت پروازی فرانسه نیز خبر داده که کار فنی روی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی از ۳۰ تیر آغاز می‌شود.
 یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی سال ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیر عمد پدافند هوایی در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و سرنشینان آن جان باختند.
کد مطلب: 133173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *