۰
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۹

وضعیت قرمز در ۸ شهرستان هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه بوموسی تنها شهرستان سبز کشور در حیطه کروناست، خاطرنشان کرد: هشت شهرستان هرمزگان قرمز و محدودیت‌های گروه سه و چهار نیز در دو هفته اخیر در این هشت شهرستان اعمال‌شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه بوموسی تنها شهرستان سبز کشور در حیطه کروناست، خاطرنشان کرد: هشت شهرستان هرمزگان قرمز و محدودیت‌های گروه سه و چهار نیز در دو هفته اخیر در این هشت شهرستان اعمال‌شده است.
به گزارش ایسنا،دکتر حسین فرشیدی صبح امروز (اول مردادماه) در نشست خبری که به‌صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، افزود: هشت شهرستان هرمزگان قرمز و محدودیت‌های گروه سه و چهار نیز در دو هفته اخیر در این هشت شهرستان اعمال‌شده است.
وی با بیان اینکه قرمز بودن یک شهرستان برحسب تعداد بستری و فوتی‌هاست و مثبت بودن کرونا تأثیری در آن ندارد، خاطرنشان کرد: اگر اکنون می‌گوییم شهرستان بشاگرد زرد است یعنی موارد مثبت وجود دارد اما از ساکنین بشاگرد فوتی نداشته‌ایم.
فرشیدی با اشاره به اینکه دو شهرستان نارنجی و دو شهرستان زرد در استان هرمزگان نیز وجود دارند، خاطرنشان کرد: بخش اورژانس را تقویت کرده‌ایم تا نیاز بخش‌های درمانی را جوابگو باشیم و بتوانیم نیازها را در سریع‌ترین زمان ممکن را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی شهر بندرعباس تخت‌ها آی سی یو است که ثابت مانده است، اضافه کرد: ۳۵ تخت در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس خدمات آی سی یو به بیماران کووید ۱۹ می‌دهند که تمامی آن‌ها پر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه دلهره بنده در زمان کنونی که آمار رو به کاهش است بیشتر از زمانی است که بالا بود، تصریح کرد: کارگاه‌های تعمیراتی و کوچک نیز در استفاده از ماسک سهل‌انگاری کرده و همچنین عدم رعایت پروتکل‌ها در کنار ساحل بندرعباس نیز خطرناک است.
وی با بیان اینکه سخت‌گیری‌های دو هفته گذشته نیز ثمراتش کاهش آماز بوده اما اگر باز شاهد سهل‌انگاری باشیم آمارها بالا خواهد رفت، اظهار کرد: موارد مثبت و بستری استان هرمزگان رو به کاهش است و این امر نتیجه‌اش کاهش آمار فوتی در آینده خواهد شد اما باید بدانیم در بخش آی سی یو همچنان بیمار داریم و نباید کاهش آمار سبب سهل‌انگاری شود.
فرشیدی با اشاره به اینکه از شنبه گذشته که آمارها نشان از کاهش بستری‌ها می‌داد، تست ها را هدفمند کردیم، اظهار کرد: کسانی که علامت گفته‌شده در خصوص کرونا را در خود احساس می‌کنند، سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند تا به وضعیت حاد نرسند.
وی ادامه داد: به‌طور حتم رعایت پروتکل‌ها و سخت‌گیری‌ها باید تا پایان سال در هرمزگان باوجود حتی کاهش آمارها وجود داشته باشد تا شاهد رشد آن نباشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه خستگی کادر درمان نیز بر هیچ‌کس مشهود نیست، تصریح کرد: طبق دستورالعمل دارو به‌اندازه کافی در بیمارستان‌های استان هرمزگان وجود دارد و از طرفی دیگر تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی که در حال گران شدن و کار در حال سخت شدن است.
فرشیدی اضافه کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک احترام به‌کل جامعه است و باید این موضوع را سرلوحه امور خود قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه بوموسی تنها شهرستان سبز کشور در حیطه کروناست، افزود: حضور در بوموسی کنترل شده است اما جزیره هرمز اکنون نارنجی است و رفت و آمد در آن بیشتر از جزایری مثل بوموسی است اما در دستور کار قرار داغدیم که از بوموسی نیز تست تصادفی گرفته شده و اگر یک مورد مثبت پیدا شود سبز به سفید تغییر می یابد.
همچنین رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در این نشست گفت: تنها استانی در کشور هستیم که ۵ شناور آمبولانس دریایی هستیم که مجهزترین آمبولانس دریایی کشور و دارای تخت آی سی یو در کشور به هرمزگان اختصاص دارد.
دکتر قاسمی با بیان اینکه کار بسیار عظیم و مهم همکارانم در اورژانس نیز در ایام شیوع کرونا نیز بر هیچ‌کس پوشیده نیست، تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه ۳۹۳ نفر، در فروردین ۳۹۲ نفر، اردیبهشت‌ماه ۲۲۱ نفر، خردادماه ۶۸۸ نفر و تیرماه  ۶۱۴ نفر و مجموع ۲۲۴۸ نفر بیمار مشکوک به کرونا از طریق اورژانس جابجا شدند.
وی با اشاره به اینکه ۶۷ نفر از کارکنان اورژانس نیز به کرونا مبتلا شدند، اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری ۱۲۱۶۰ مأموریت انجام‌شده که ۳۸ مورد آن اورژانس هوایی است و ۵۲ مورد انتقال از جزایر استان هرمزگان صورت گرفته است.
قاسمی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ زایمان موفق، ۲ احیای موفق و ۲ احیای ناموفق در آمبولانس ثبت‌شده است، اظهار کرد: در سال جاری مجموع ۵۲ نفر از جزایر هرمز و قشم بیمار اعزام‌شده است که نسبت به سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی روبه‌رو بوده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پایان از کاهش ۳۶ درصدی تماس مزاحم با مرکز اورژانس استان هرمزگان خبرداد و این آمار را ۲۷۰۴۹ مورد دانست.
کد مطلب: 133287
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *