کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توکلی:انتخاب بذرپاش ازاساس غیرقانونی است

1 مرداد 1399 ساعت 13:19

احمد توکلی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس از وی خواست تا در مورد انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان یکی از منتخبان ریاست دیوان محاسبات تجدید نظر کند.


احمد توکلی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس از وی خواست تا در مورد انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان یکی از منتخبان ریاست دیوان محاسبات تجدید نظر کند. 
او علت این مخالفت را نداشتن سابقه کافی و تحصیلات مرتبط بذرپاش جهت تصدی در جایگاه ریاست دیوان محاسبات و نیز تلاش بذرپاش برای سابقه تراشی برای خود عنوان کرد و نوشت: پذیرش داوطلبی آقای بذرپاش در کمیته مجلس، از اساس غیرقانونی است چرا که تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید که داوطلب باید حداقل بیست سال سابقه کار داشته باشد. در حالی که سابقه کار نامبرده به ۱۷ سال هم نمی‌رسد.
تجربه و تحصیلات علمی آقای بذرپاش با دیوان محاسبات که بازرسی مالی و حسابرسی کل نظام دیوانی را برعهده دارد چه تناسبی دارد؟ ممکن است بگویند قانون در این مورد حرفی نزده است، عقل هم ساکت بوده است؟ آیا عقل می‌پذیرد که این چنین مسامحه‌هایی باعث شود کسانی بر کرسی صدارت دیوان تکیه زنند که بزرگترین سازمان نظارتی را همچنان ناکارآمد اداره کنند، تا منابع مردم مظلوم کشور به جای آنکه یکی از مصارفش مثلا، سرپناه ساختن برای گرسنگان بی‌سرپناه حاشیه‌نشین تهران باشد، صرف کاخ های افسانه ای برخی از صاحب منصبان و مسئولان ناپاک دست و شکمباره در لواسانات گردد؟ مسئولیت این امر ناصواب و بدعت نامیمون پس از آقای حاجی بابایی، با جنابعالی است.
مهرداد بذرپاش امروز با رای نمایندگان به عنوان رییس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد؛ درحالیکه سابقه کار او برای پذیرش این مسوولیت کمتر از حد قانونی یعنی بیست سال است.
 


کد مطلب: 133295

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/133295/توکلی-انتخاب-بذرپاش-ازاساس-غیرقانونی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir