۰
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۸

درخواست خسارت ۵ میلیارد دلاری قطر

مجموعه خطوط هوایی قطر امروز (چهارشنبه) با ارائه چهار دادخواست در پرونده‌های مربوط به اختلافات مالی با کشور امارات، بحرین، عربستان و مصر، خواستار پرداخت خسارت پنج میلیارد دلاری از این کشورها شد.
درخواست خسارت ۵ میلیارد دلاری قطر
مجموعه خطوط هوایی قطر امروز (چهارشنبه) با ارائه چهار دادخواست در پرونده‌های مربوط به اختلافات مالی با کشور امارات، بحرین، عربستان و مصر، خواستار پرداخت خسارت پنج میلیارد دلاری از این کشورها شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این مجموعه که مالک و مجری شرکت خطوط هواپیمایی قطر است، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف از طرح این دادخواست‌ها، جبران خسارات وارده به خطوط هوایی قطر به دنبال اقدام چهار کشور امارات، بحرین، عربستان و مصر در تعطیل کردن ناوگان هوایی در بازارهای آنها و نیز ممانعت از پرواز بر فراز حریم هوایی‌شان است.
در این بیانیه آمده است: خطوط هواپیمایی قطر در طول سه دهه گذشته به شکل گسترده‌ای در بازارهای چهار  کشور تحریم‌کننده سرمایه‌گذاری کرد تا به صدها هزار مسافر از این کشورها خدمات‌ بدهد و ده‌ها هزار تن کالا را از طریق هوایی جابه‌جا کند.
خطوط هواپیمایی قطر تلاش می‌کند از کشورهای تحریم‌کننده خود بابت اقدامات غیرقانونی‌شان دستکم پنج میلیارد دلار خسارت بگیرد.
چهار کشور عربی یاد شده از ژوئن ۲۰۱۷ با طرح ادعای حمایت قطر از تروریسم، این کشور را تحت تحریم هوایی، زمینی و دریایی قرار داده‌اند؛ ادعایی که دوحه همواره آن را تکذیب می‌کند.
این کشورها پنجم ژوئن ۲۰۱۷ اقدامات مشترکی را علیه خطوط هوایی قطر در پیش گرفتند که هدف از آنها تعطیل کردن دفاتر خطوط هوایی قطر در این کشورها بودند.
بر اساس بیانیه یاد شده، اقدامات کشورهای عربی شامل بستن حریم هوایی و فرودگاه‌های این کشورها به روی هواپیماهای خطوط هوایی قطر و لغو مجوزهای فعالیت آنها در این کشور بودند و پیامدهای این محاصره هنوز فعالیت‌های هوایی قطر را تضعیف می‌کنند.
اکبر الباکر، مدیر اجرایی مجموعه خطوط هوایی قطر اظهار کرد: تصمیمی که چهار کشور تحریم‌کننده برای جلوگیری از فعالیت ما در بازارهایشان و نیز ممانعت از پرواز هواپیماهای ما در حریم هوایی‌شان گرفتند، به منزله نقض آشکار توافقنامه‌های هوایی است.
الباکر در ادامه گفت: ما تمامی راهکارهای قانونی که می‌توانستند عدالت و انصاف را برای ما محقق کنند، در دفاع از حقوق‌مان و جبران تمامی خسارات‌مان پیگیری کردیم و بر این باوریم کشورهای تحریم‌کننده باید بابت اقدامات غیرقانونی‌شان محاکمه شوند.
کد مطلب: 133323
برچسب ها: قطر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *