کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توافق های ایران و ویتنام

سايت خبری خبر آنلاین , 20 آبان 1391 ساعت 8:14

روسای جمهور ایران و ویتنام در نشست مشترک خبری بر استفاده از تمامی پتانسیل و ظرفیت های همکاری در جهت گسترش مناسبات همه جانبه دو کشور در عرصه های گوناگون تاکید کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ محمود احمدی‌نژاد پس از مذاکرات هیات‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و ویتنام در کنفرانس مشترک خبری با رییس جمهور ویتنام گفت: بسیار خوشحالم که در بین برادران خود در کشور ویتنام حضور دارم.
رییس‌جمهور با پیام اینکه روابط ایران و ویتنام بسیار دوستانه و عمیق است، گفت: دو کشور همواره با یکدیگر دوست بوده و هیچ نقطه تاریکی در روابط میان ایران و ویتنام وجود ندارد.
رییس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به ملت ویتنام به خاطر مقاومت، ایستادگی و دفاع از سرزمین‌شان احترام می‌گذارد، اظهار داشت: نام ملت ویتنام در ذهن ملت ایران همواره با عزت و احترام همراه بوده است.
وی ادامه داد: امروز رهبری ویتنام با هوشمندی و مدیریت خوب، این کشور را به سمت قله‌های پیشرفت هدایت می‌کند و جمهوری اسلامی ایران به لحاظ گذشته پرافتخار و پیشرفت‌های خوبی که در ویتنام بدست آ‌مده به ملت، دولت و رهبری این کشور تبریک می گوید.
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خود را در پیشرفت ویتنام شریک می‌داند، اظهار داشت: در گفتگو‌های خوبی که با رییس جمهور و مسوولان ویتنام داشتیم جزییات روابط فی مابین میان دو کشور را مورد بررسی قرار داده و در خصوص راهکارهای گسترش روابط، تبادل نظر کردیم.
دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا از ظرفیت‌های گسترده دو کشور در جهت تکمیل اقتصاد و پیشرفت یکدیگر استفاده کند و در این راستا هیچ محدودیتی برای توسعه روابط میان جمهوری اسلامی ایران و ویتنام وجود ندارد.
رییس‌جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور باید در بخشهای مختلف کشاورزی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، علمی، فناوری و گردشگری گسترش یابد، گفت: در مذاکرات هیات‌های عالی رتبه دو کشور در خصوص همکاری گروههای اقتصادی و تبادل تجربیات در بخش های علم و فناوری و دانشجو توافق نظر کردیم و مطمئنا نشست امروز مسوولان دو کشور گام بلندی در جهت ارتقاء روابط همه جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور خواهد بود.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه در نشست مسوولان ایران و ویتنام مقرر شد جشن چهلمین سالگرد ایجاد روابط میان دو کشور را با گستردگی هر چه بیشتر برگزار کنیم و در این راستا بنده از رییس‌جمهور ویتنام دعوت کردم تا برای حضور در این جشن به ایران سفر کنند، گفت: در این نشست همچنین در خصوص مسوولیت‌ها و همکاری‌های دو کشور در عرصه بین‌الملل نیز بحث‌هایی صورت گرفت و بنده به طور رسمی از حمایت ویتنام از حقوق ملت ایران در مراکز بین‌المللی و نیز حضور فعالانه این کشور در اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران تشکر کردم.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: به نمایندگی از ملت ایران حمایت جمهوری اسلامی ایران را از عضویت ویتنام در شورای امنیت و کمیته اجتماعی سازمان ملل متحد اعلام کردم. چرا که معتقدیم حضور این کشور در این مراکز به نفع همه کشورهای مستقل خواهد بود و مطمئنا این حضور کمک شایانی به ایجاد صلح و امنیت جهانی خواهد کرد.
رییس‌جمهور ویتنام نیز در این نشست خبری مذاکرات هیات‌های عالی‌رتبه ایران و ویتنام را مثبت و پرفایده توصیف کرد و گفت: در این نشست مسائل و موضوعات مختلفی عنوان شد و دو طرف در جهت تقویت مناسبات با یکدیگر توافق کردند که از پتانسیل‌های بالای همکاری در جهت گسترش مناسبات همه جانبه استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک میان ایران و ویتنام قرار داریم، گفت: در این نشست در خصوص افزایش همکاری‌های چندجانبه، گسترش ارتباطات مردمی و مسوولان دو کشور، افزایش حجم مبادلات تجاری، فعال شدن سازمانها و بنگاه‌های خصوصی دو کشور ایجاد کمیسیون مشترک اقتصادی و مسائل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفتگو کردیم و مطمئناً با تلاش‌های مسوولان دو کشور شاهد توسعه و گسترش روابط همه جانبه خواهیم بود.


کد مطلب: 13336

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/13336/توافق-های-ایران-ویتنام

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir