۰
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۹

استاد موسیقی مقامی بر اثر کرونا درگذشت

عیسی رستمی افین استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی، چهارشنبه ۱ مردادماه بر اثر ابتلای به بیماری کرونا در شهر قاین دار فانی را وداع گفت.
استاد موسیقی مقامی بر اثر کرونا درگذشت
عیسی رستمی افین استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی، چهارشنبه ۱ مردادماه بر اثر ابتلای به بیماری کرونا در شهر قاین دار فانی را وداع گفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی طی پیامی درگذشت "عیسی رستمی" نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی مقامی استان را به جامعه فرهنگی و هنری تسلیت گفت.

 در متن تسلیت ناصر نبی زاده آمده است:
باور کردنی نبود خبر درگذشت هنرمند فرهیخته موسیقی مقامی استان « استاد عیسی رستمی» هنوز زمزمه جانمان بود نوای زیبای دوتار او، . صلابت او بر صحن و پنجه هنرمندانه‌اش بر ساز.

من و همکارانم در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گذشت این هنرمند برجسته رابه جامعه هنری استان  و هنرمندان شهرستان قائنات تسلیت عرض می کنیم .خداوند روح این عزیز را مورد رحمت و مغفرت قرار داده و به خانواده ایشان صبر عطا نماید.

گفتنی است؛ عیسی رستمی متولد سال ۱۳۴۷دهستان افین، بخش زهان شهرستان زیرکوه بود. او به سبب علاقه به موسیقی محلی از دوران نوجوانی آواز محلی را دنبال می کرد و از سال ۱۳۷۸ بصورت تجربی دوتار نوازی را آغاز کرد.

سپس در سال ۱۳۸۲ از محضر استاد عزیز تنها و استاد ذوالفقار عسکریان بهره برد.

رستمی، ضمن نوازندگی دوتار به جهت علاقه به خوانندگی محلی از دوران نوجوانی وجوانی در این زمینه نیز فعالیت داشت.

رستمی، مسئول گروه موسیقی مقامی سرآهنگ شهرستان قاینات بود و سال‌های متمادی با انجمن موسیقی قاین و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات در اجرای کنسرت‌های موسیقی، جشنواره‌های موسیقی مقامی در شهرستان و استان به عنوان نوازنده و داور همکاری داشت.

این هنرمند با اخلاق از سال ۱۳۸۵ با صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز همکاری داشت که آثار ارزشمندی از دوتار و آواز او در آرشیو مرکز صدا و سیمای استان خراسان جنوبی موجود است.
کد مطلب: 133369
برچسب ها: موسیقی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *