۰
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۸
وزیر خارجه مصر:

اسرائیل در برقراری صلح جدی نیست

وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد: اسرائیل برای ادامه روند صلح واقعی با فلسطین جدی نیست.
به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمد کامل عمرو، وزیر امور خارجه مصر طی اظهاراتی در آنکارا، عنوان داشت: اسرائیل با اقدامات خود ثابت کرده است که در برقراری صلح واقعی با فلسطینی‌ها و پایان دادن به درگیری‌ها و اختلافات موجود جدی نیست.
وی در این اظهارات که در مراسم استقبال از وی در سفارت فلسطین و با حضور وزیران امور خارجه ترکیه و فلسطین برگزار شد، از موضع ترکیه در کمک به حل مساله فلسطین ابراز خرسندی کرد.
وی گفت: با وجود حوادث دردناکی که اخیرا خاورمیانه شاهد آن بوده، مساله فلسطین همچنان در اولویت قضایا و مشکلات منطقه است و در حقیقت مساله محوری اولویت‌های سیاسی کشورهای عربی و منطقه به شمار می‌رود.
عمرو ادامه داد: در طول ۲۰ سال گذشته و از زمان آغاز مذاکرات مادرید و معاهده اوسلو تاکنون اسرائیل با اقداماتش به همگان ثابت کرده که در برقراری صلح واقعی با فلسطین جدیت ندارد.
احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز به نوبه خود تاکید کرد: ترکیه در حال حاضر خواهان دستیابی فلسطین به عنوان "کشور غیر عضو" در سازمان ملل است.
وی افزود: ترکیه پیشتر و در سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به آنکارا به وی اعلام کرده بود که از هرگونه تصمیم فلسطین برای رفتن به سازمان ملل حمایت خواهد کرد.
وزیر خارجه ترکیه گفت: ما از جامعه جهانی و به ویژه سازمان ملل می‌خواهیم که به مسئولیت‌های خود در قبال فلسطین عمل کرده و عنوان کشور غیر عضو را به فلسطین اعطا کند.
کد مطلب: 13363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *