کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهتمام بانک پارسیان به رفع موانع تولید

7 مرداد 1399 ساعت 14:08

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به بهبود عملکرد مالی بانک پارسیان در سال 98 نسبت به سال قبل، مردمی سازی و عرضه سهام و واگذاری اموال و املاک بانک در راستای اجرای رفع موانع تولید و همچنین جهش تولید و اشتغال زایی در همکاری نزدیک با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را از اقدامات مهم بانک برشمرد.



مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به بهبود عملکرد مالی بانک پارسیان در سال 98 نسبت به سال قبل، مردمی سازی و عرضه سهام و واگذاری اموال و املاک بانک در راستای اجرای رفع موانع تولید و همچنین جهش تولید و اشتغال زایی در همکاری نزدیک با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را از اقدامات مهم بانک برشمرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، بنابر اعلام بانک پارسیان، دکتر کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان در مجمع عمومی عادی سالانه بانک که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تشکر از سهامداران، اعضای هیات مدیره، مدیران و تمامی پرسنل بانک پارسیان برای عملیاتی شدن برنامه ها و اهداف بانک، گفت: افزایش سرمایه بانک پارسیان در واپسین روزهای سال ۹۸ از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در راستای کمک به ثبات و پایداری بانک صورت گرفت و امیدواریم که افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران نیز در آینده‌ای نه چندان دور، عملیاتی شود.
دکتر پرویزیان ضمن ابراز رضایت از اجرای بهینه خواسته سهامداران مبنی بر ایجاد ثبات و پایداری بانک افزود: بسیاری از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با افزایش سرمایه بانک عملیاتی شده و امیدواریم که در رعایت قوانین و افزایش سرمایه بانک، بهبود مناسبی در خدمات رسانی بانک ایجاد شود.
اجرای قانون رفع موانع تولید، از تکالیف مهم بانک پارسیان
مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه بحث اجرای قوانین و به خصوص رفع موانع تولید از شاخص‌های اساسی به شمار می‌آید که مورد توجه شبکه بانکی است، افزود: در راستای اجرای رفع موانع تولید، بانک پارسیان با برنامه‌ریزی، اقدام به واگذاری اموال و املاک راکد و مازاد خود از طریق مزایده عمومی کرد و خوشبختانه نتایج مطلوبی از آن به دست آمد.
دکتر پرویزیان در ادامه به اقدامات این بانک در باره جذب و جلب مشارکت‌های عمومی پرداخت و گفت: آماده‌سازی و عرضه سهام های ارزشمند بانک در بورس اوراق بهادار از دیگر اقدامات انجام شده در بانک است. خوشبختانه در تیرماه سال جاری عرضه ۲۰ درصد از سهام شرکت لیزینگ پارسیان در بورس انجام شد. همچنین پذیرش شرکت اپال پارسیان در بورس را به شکل مطلوبی شاهد بودیم که امیدواریم تا شهریور ماه سال جاری با حمایت سازمان بورس اوراق بهادار عملیاتی گردد.
وی با تاکید بر اینکه بانک پارسیان، پایبندی به اجرای قانون و منجمله قانون رفع موانع تولید را جزو تکالیف خود میداند، گفت: اجرای این امور علاوه بر اینکه جزو وظایف بانک است، بی توجهی به آن عواقب و هزینه های سنگین مالیاتی را نیز در برخواهد داشت، لذا همه همکاران و مدیران عامل گروه بانک پارسیان مکلفند با اجرای دقیق بخشنامه ها و مقررات ناظر بر بانک اهتمام ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
افزایش تعداد سهامداران
دکترپرویزیان در ادامه به اهم فعالیت های بانک در سال گذشته پرداخت و گفت: بانک پارسیان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود به انجام وظایف پرداخته به طوری که شاهد رشد تعدادی سهامداران بانک بوده‌ایم. ترکیب سهامداران بانک به نسبت گذشته از نظر کمی، از ۷۲ هزار و ۳۹۸ سهامدار به ۸۱ هزار و ۳۹۱ تن فراتر رفته است. البته این تعداد فقط شرکت اصلی بانک را شامل می‌شود و تعداد سهامداران مجموعه گروه بانک پارسیان شامل گروه مالی، گروه سرمایه گذاری و گروه فناوری، بسیار بیشتر از رقم ذکر شده است که با عرضه شرکت های گروه در بورس، سهامداران مجموعه گروه به چند میلیون نفر بالغ گردیده است.
وی در ادامه به روزهایی که سهام بانک در جریان معامله و خرید و فروش قرار گرفته پرداخت و گفت:‌ تعداد روزهای خرید و فروش سهام در سال ۹۸ حدود ۲۲۲ روز بود. تعداد روزهایی که نماد بانک بسته بود عمدتاً به دلیل ارائه اطلاعات با اهمیت و افزایش قیمت سهم در بازه های زمانی مختلف و شفاف سازی ها بوده است.
مدیرعامل بانک به ارتقای کیفی خدمات و عملیات بانکی طی سال ۹۸ پرداخت و گفت به رغم توسعه فعالیت ها، تعداد پرسنل بانک از ۴۱۵۰ نفر به ۴۰۸۳ نفر کاهش یافته است .
وی تصریح کرد: البته این کاهش تعداد پرسنل بدون در نظر گرفتن افزایش قابل توجه کیفی و کمی فعالیت های بانک حاصل بهره گیری بیشتر از فناوری اطلاعات، بهره گیری از شرکت های گروه و نیز تعامل با شرکتهای دانش بنیان و فین تک و مجموعه های دیگر است.
رشد تسهیلات اعطایی و سپرده ها
دکتر پرویزیان همچنین در ادامه از افزایش تسهیلات اعطایی شعب در سال ۹۸ خبر داد و گفت: رقم تسهیلات شعب از رقم ۱۷۷۴ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ به ۲۸۰۶ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ رسیده است.
به گفته وی متوسط جذب سپرده ها نیز از ۳۳۸۲ هزار میلیارد ریال به ۳۸۰۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ رشد داشته است.
وی همچنین از افزایش تسهیلات بانک از ۷۶ هزار ۷۰۰ میلیارد ریال به ۹۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با نرخ رشد حدود ۲۳ درصد خبر داد و گفت: مجموع دارایی های بانک نیز از رقم ۱۲۳ هزار میلیارد ریال به ۱۶۳ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ افزایش یافته است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع با توجه به بهره وری نیروی انسانی بانک به سهامداران عزیز اطمینان خاطر می دهم که از نظر سرانه جذب درآمدها و سپرده ها سرانه و اعطای تسهیلات بانک پارسیان که هم اکنون نیز جزو بانک‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود، ‌در سال جاری و آینده وضعیت مطلوبتری داشته باشد.
سهم بانک پارسیان از بازار
دکتر پرویزیان همچنین در مقایسه با بانکهای خصوصی، سهم بانک پارسیان ۱۵ درصد از مجموع سهم از سپرده های بانکی را تشکیل می دهد ولی سهم تسهیلات 18 درصد می باشد.


کد مطلب: 133652

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/133652/اهتمام-بانک-پارسیان-رفع-موانع-تولید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir