کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم عزا و عروسی برگزار نکنند

9 مرداد 1399 ساعت 21:46

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اعلام کرد: از مردم و مسئولین خواهش داریم در مقابله با کرونا و پیشگیری اهتمام جدی داشته باشند. از بوئین‌زهرا و الوند خبرهای خوبی نداریم چون در این شهرها مردم مراسم عزا و عروسی برگزار می‌کنند.


 معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اعلام کرد: از مردم و مسئولین خواهش داریم در مقابله با کرونا و پیشگیری اهتمام جدی داشته باشند. از بوئین‌زهرا و الوند خبرهای خوبی نداریم چون در این شهرها مردم مراسم عزا و عروسی برگزار می‌کنند.

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز نهم مرداد ماه در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کرونا در حال فوران بوده و به استناد آمار و ارقام می‌گوییم که شرایط نگران‌کننده است، اگر برنامه‌ای نداشته باشیم کرونا زبانه می‌کشد و اتفاقاتی را رقم می‌زند که هیچ پزشکی آن را پیش‌بینی نکرده باشد.
وی ادامه داد: طی پنج ماه گذشته هیچ روزی را نداشتیم که تست ۱۱۳ نفر مثبت شود ولی امروز مشاهده کردیم در روز پنج شنبه نهم مرداد تست ۱۱۳ قزوینی مثبت شد که این آمار نگران‌کننده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: باید بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه را آماده کنیم چون در حال حاضر ۵۷ نفر در بخش‌های icu بستری هستند و  این در حالی است که در اوج کرونا در فروردین ماه آمار بستری شدگان در این بخش به ۲۰ نفر می‌رسید و این نشان از وخامت اوضاع دارد.
وی تصریح کرد: کرونا جان مردم را می‌گیرد و ما باید به مردم تلنگر بزنیم تا مراقب جان خود و خانواده‌هایشان باشند. در روستای اردلان در آوج ۱۰۰۰ نفر در یک مراسم عروسی شرکت کرده بودند در تاکستان یک خانواده با توزیع ۵۰۰ کارت عروسی قصد برگزاری مراسم را داشتند که با ورود فرماندار و مدیر شبکه بهداشت، این خانواده از برگزاری مراسم منصرف شدند.
حبیبی بیان کرد: از مردم و مسئولین خواهش داریم در مقابله با کرونا و پیشگیری اهتمام جدی داشته باشند. از بوئین‌زهرا و الوند خبرهای خوبی نداریم چون در این شهرها مردم مراسم عزا و عروسی برگزار می‌کنند. مسئولین نباید اجازه دهند که مردم در پارک‌ها تجمع داشته باشند و با توجه به اینکه اوج تجمع در شب‌ها اتفاق می‌افتد چون پای جان مردم در میان است مسئولین می‌توانند نور پارک‌ها را قطع کنند.
وی اعلام کرد: به دلیل افزایش تعداد مبتلایان باید یک تقسیم‌بندی بین بیمارستان‌های استان صورت گیرد؛ از این پس بیماران کرونایی دارای دفترچه سلامت در بیمارستان‌های دولتی، بیماران با دفترچه تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و بیماران دارای بیمه تکمیلی در مراکز درمانی خصوصی پذیرش و بستری شوند.
گزارش فعالیت مدیران به ستاد کرونا توسط کمیته نظارت
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین خبر داد: باید کمیته نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشد و فعالیت مدیران را به ستاد گزارش کند. مدیران بایستی پاسخگوی فعالیت‌های واحدهای زیرمجموعه خود باشند. کمبود ماسک را از سازمان صمت و باز بودن پارک‌ها را از شهرداری نمی‌پذیریم؛ شهرداری‌ها باید نسبت به ضدعفونی کردن معابر اقدام کند و با جدیت پای کار باشد.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید پیش‌بینی کیت مورد نیاز را داشته باشد تا در ماه‌های آتی و فصل سرد سال با مشکل مواجه نشویم؛ صدا و سیما نیز می‌تواند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دوخت ماسک خانگی و استاندارد را از طریق رسانه آموزش دهد تا خانواده‌هایی که بضاعت مالی برای تهیه و خرید و ماسک را ندارند نسبت به دوخت اقدام کنند.
حبیبی عنوان کرد: باید یک شماره تلفن سه رقمی توسط مخابرات به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داده شود تا مردم سوالات خود را از کارشناسان این دانشگاه بپرسند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در پایان تأکید کرد: از مسئولین می‌خواهیم کرونا را جدی بگیرند و زیرمجموعه‌های خود را رصد و کنترل کنند تا از این بحران به سلامت عبور کنیم.


کد مطلب: 133779

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/133779/مردم-عزا-عروسی-برگزار-نکنند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir