۰
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۰

دریچه‌ای به دنیای «تعلیق تصویر»

گالری تام اصفهان، از امروز تا ۲۰ مردادماه به‌صورت حضوری و مجازی، میزبان هنردوستانی است که مایل به تماشای آثاری از امیر منفرد با عنوان «تعلیق تصویر» هستند.
دریچه‌ای به دنیای «تعلیق تصویر»
گالری تام اصفهان، از امروز تا ۲۰ مردادماه به‌صورت حضوری و مجازی، میزبان هنردوستانی است که مایل به تماشای آثاری از امیر منفرد با عنوان «تعلیق تصویر» هستند.
ساناز اسلامی، مدیر گالری تام در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کرونا خیلی از کسب‌وکارها و فعالیت‌های هنری را دچار مشکل کرد اما ازآنجاکه نمی‌دانیم تا کی این ویروس می‌خواهد به جولان خود ادامه بدهد و  چون نمی‌توانیم برای مدتی نامعلوم بنشینیم و دست روی دست بگذاریم، تلاش کردیم که گالری‌مان را با شرایط جدید وفق بدهیم.
وی ادامه داد: گالری تام خردادماه سال ۱۳۹۸ در کوچه کلیسای وانک، درست روبه روی دانشگاه هنر اصفهان افتتاح شد و از همان ابتدا سایتی را نیز به نشانی https://tamgallery.com برای آن طراحی کردیم تا اطلاعات نمایشگاه برای همگان قابل‌دسترس باشد.
مدیر گالری تام خاطرنشان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا مناسب‌سازی این سایت در اولویت کار ما  قرار گرفت و ماه گذشته آثار یکی از هنرمندان لیتوانیایی به نام گابریلا کویزنایت را از همین طریق، به‌صورت مجازی در معرض دید مخاطبان قرار دادیم.
اسلامی توضیح داد: نمایشگاهی که از ۱۰ تا ۲۰ مردادماه میزبان آن هستیم و امروز (جمعه، ۱۰ مردادماه) رأس ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود، شامل مجموعه آثاری از امیر منفرد، فارغ‌التحصیل کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر تهران و عضو پیوستۀ انجمن نقاشان ایران است که امکان بازدید از آن هم به‌صورت مجازی و هم به‌صورت حضوری(به‌شرط هماهنگی) برای علاقه‌مندان وجود دارد.
وی برای شرح بیشتر جزییات نمایشگاه «تعلیق تصویر» با تکیه‌بر بیانیۀ آن که به قلم خالق آثارش نوشته‌شده، چنین گفت: در فرآیند این کار آنچه اهمیت اساسی دارد لحظۀ رؤیت تصویر است نه لحظۀ خلق آن؛ لحظه‌ای که فرم‌های مغشوش و بی‌معنا در قالب یک کلیت قابل بازشناخت و معنادار در ذهن بیننده سامان‌یافته و منظم می‌شود. تصاویر منفرد، تلاش دارند بیننده را بر مرز حساس و گذرای ناآشنا و آشنا بی‌معنا و بامعنا نگه دارد و این لحظۀ تعلیق که به تشکیل تصویر منجر می‌شود، ماهیت آن را بر مرزهای سؤال‌برانگیزی جابجا می‌کند.
کد مطلب: 133815
برچسب ها: نگارخانه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *