; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - دریچه‌ای به دنیای «تعلیق تصویر» - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دریچه‌ای به دنیای «تعلیق تصویر»

10 مرداد 1399 ساعت 18:40

گالری تام اصفهان، از امروز تا ۲۰ مردادماه به‌صورت حضوری و مجازی، میزبان هنردوستانی است که مایل به تماشای آثاری از امیر منفرد با عنوان «تعلیق تصویر» هستند.


گالری تام اصفهان، از امروز تا ۲۰ مردادماه به‌صورت حضوری و مجازی، میزبان هنردوستانی است که مایل به تماشای آثاری از امیر منفرد با عنوان «تعلیق تصویر» هستند.

ساناز اسلامی، مدیر گالری تام در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کرونا خیلی از کسب‌وکارها و فعالیت‌های هنری را دچار مشکل کرد اما ازآنجاکه نمی‌دانیم تا کی این ویروس می‌خواهد به جولان خود ادامه بدهد و  چون نمی‌توانیم برای مدتی نامعلوم بنشینیم و دست روی دست بگذاریم، تلاش کردیم که گالری‌مان را با شرایط جدید وفق بدهیم.
وی ادامه داد: گالری تام خردادماه سال ۱۳۹۸ در کوچه کلیسای وانک، درست روبه روی دانشگاه هنر اصفهان افتتاح شد و از همان ابتدا سایتی را نیز به نشانی https://tamgallery.com برای آن طراحی کردیم تا اطلاعات نمایشگاه برای همگان قابل‌دسترس باشد.
مدیر گالری تام خاطرنشان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا مناسب‌سازی این سایت در اولویت کار ما  قرار گرفت و ماه گذشته آثار یکی از هنرمندان لیتوانیایی به نام گابریلا کویزنایت را از همین طریق، به‌صورت مجازی در معرض دید مخاطبان قرار دادیم.
اسلامی توضیح داد: نمایشگاهی که از ۱۰ تا ۲۰ مردادماه میزبان آن هستیم و امروز (جمعه، ۱۰ مردادماه) رأس ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود، شامل مجموعه آثاری از امیر منفرد، فارغ‌التحصیل کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر تهران و عضو پیوستۀ انجمن نقاشان ایران است که امکان بازدید از آن هم به‌صورت مجازی و هم به‌صورت حضوری(به‌شرط هماهنگی) برای علاقه‌مندان وجود دارد.
وی برای شرح بیشتر جزییات نمایشگاه «تعلیق تصویر» با تکیه‌بر بیانیۀ آن که به قلم خالق آثارش نوشته‌شده، چنین گفت: در فرآیند این کار آنچه اهمیت اساسی دارد لحظۀ رؤیت تصویر است نه لحظۀ خلق آن؛ لحظه‌ای که فرم‌های مغشوش و بی‌معنا در قالب یک کلیت قابل بازشناخت و معنادار در ذهن بیننده سامان‌یافته و منظم می‌شود. تصاویر منفرد، تلاش دارند بیننده را بر مرز حساس و گذرای ناآشنا و آشنا بی‌معنا و بامعنا نگه دارد و این لحظۀ تعلیق که به تشکیل تصویر منجر می‌شود، ماهیت آن را بر مرزهای سؤال‌برانگیزی جابجا می‌کند.


کد مطلب: 133815

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/133815/دریچه-ای-دنیای-تعلیق-تصویر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir