۰
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۷

شناسایی باند تهیه و توزیع سلاح و مهمات

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: صبح امروز با تلاش نیروهای این فرماندهی باند تهیه و توزیع سلاح و مهمات در شهرستان نیشابور شناسایی و دستگیر شد.
 فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: صبح امروز با تلاش نیروهای این فرماندهی باند تهیه و توزیع سلاح و مهمات در شهرستان نیشابور شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ حسین دهقان‎پور امروز، ۱۵ مرداد ماه، در نشست خبری با خبرنگاران تصریح کرد: با تلاش‎های صورت گرفته از مرداد ماه سال گذشته تاکنون موفقیت‌های بسیار خوبی را کسب کرده‌ایم. با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، به نسبت سال‌های قبل وضعیت اجتماعی قابل قبول‌تر شده است. اگرچه پارسال به نسبت سال قبل‌ از آن ۴ درصد افزایش سرقت داشته‎ایم اما به نسبت میانگین استان و کشور وضعیت بسیار بهتری داریم.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون و نسبت به سال قبل نیشابور به عنوان یکی از شهرستان‌های خراسان رضوی با جلب مشارکت‌های عمومی، سازمان‌ها و ارگان‌ها فقط یک درصد افزایش سرقت داشته‎ایم.
وی همچنین از افزایش ۷ درصدی کشف سرقت‌ها در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: مجموعه آگاهی شهرستان‌ با همراهی سایر استان‌ها تاکنون باندهای حرفه‌ای قابل توجهی را دستگیر گرده است. از ابتدای امسال تاکنون سرقت منزل در شهرستان ۱۳ درصد کاهش و نزاع‌های فردی و نزاع‌های دسته‌جمعی متاثر از نزاع‌های فردی افزایش یافته که این موضوع نشان می‌دهد آستانه صبر مردم کاهش یافته و خشونت رو به افزایش است.
وی بیان کرد: متاسفانه در نزاع‌ها برخلاف گذشته از اسلحه شکاری استفاده می‌شود؛ به ‌طوری که امسال ۲.۵ برابر سال گذشته سلاح و مهمات، اعم از جنگی و شکاری، در شهرستان کشف شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور اضافه کرد: صبح امروز چهارشنبه، ۱۵ مرداد، باند تهیه و توزیع سلاح و مهمات در شهرستان شناسایی و دستگیر شد که پرونده در دست بررسی بیشتر است.
کشف کالاهای قاچاق با ارزش ۸ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان
دهقان‌پور در ادامه با اشاره به اینکه هرچند ایست و بازرسی در محورهای شهرستان وجود ندارد اما طی ۴ ماه گذشته کالاهای قاچاق و احتکار شده به ارزش ۸ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان توسط پلیس آگاهی در داخل شهرستان کشف و ضبط شده، اظهار کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در شهرستان طی ۵ ماه نخست امسال نسبت سال گذشته ۲۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: در تصادفات مربوط به راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی شهرستان نیشابور پارسال و امسال توفیقات بسیار خوبی را کسب کرده و بسیاری از نقاط حادثه‌خیز توسط شهرداری مرمت شده است. این موضوع موجب شد در نیشابور تصادفات فوتی امسال ۵۵ درصد، تعداد متوفیان ۶۰ درصد، تصادفات جرحی ۲۹ درصد و تعداد تصادفات خسارتی ۶۶ درصد کاهش داشته باشد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: اگرچه از ابتدای امسال تاکنون جرائم سایبری ۲۶ درصد کاهش داشته اما کشف جرائم این حوزه ۸۷ درصد و دستگیری مجرمین حوزه سایبری ۲۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. رصد و فیلترینگ کانال‌های غیرمجاز با محتواهای مجرمانه ۱۰ درصد و بارگذاری مطالب پیشگیرانه از وقوع جرم در شبکه‌های اجتماعی ۲۱۵ درصد افزایش داشته که این موضوع نشان‌دهنده توانمندی پلیس فتا و سایبری و همچنین تلاش بیشتر معاونت اجتماعی است.
وی اظهار کرد: زیرساخت‌های بسیار خوبی در راستای هوشمندسازی پلیس در شهرستان صورت گرفته به ‌طوری که تعداد دوربین‌های نصب شده در سطح شهر از ۸۵ دوربین در تیر ماه ۹۷ اکنون به بیش از ۲۰۰ دوربین در نقاط مختلف شهرستان رسیده که به صورت آنلاین استفاده می‌شود.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تصریح کرد: بسیاری از کشف سرقت‌ها در هشرستان از جمله سرقت منزل مسکونی، مغازه‌ها، موتور و یا خودرو به وسیله همین دوربین‌ها بوده است.
وی از راه‌اندازی فاز دوم کلینیک و بهداری انتظامی شهرستان نیشابور طی چند روز آینده خبر داد و گفت: کلانتری ۱۴ که ۴ سال قبل کلنگ آن به زمین زده شد، تا نیمه اول شهریورماه امسال راه‌اندازی خواهد گردید.
فرمانده انتظامی نیشابور با تاکید بر اینکه با متخلفانی که بخواهند با ایجاد سروصداهای ناهنجار در سطح شهر آسایش و آرامش شهروندان را برهم بزنند، برخورد جدی خواهد شد، افزود: خودروی افرادی که در سطح شهر اقدام به سگ‌گردانی کنند، توقیف و روانه پارکینگ می‎شود.
در این جلسه از خانواده خبرنگار شهید، محمدرضا نعمتی‌نژاد که در کربلای ۵ به شهادت رسیده بود، تقدیر شد.
کد مطلب: 134131
برچسب ها: حمل سلاح
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *