۰
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۹

نقش مردم در حفاظت از عرصه‌های ملی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران در دیدار با جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: همکاری و تعامل نیروهای انتظامی با منابع طبیعی نقش مهمی در حفاظت از عرصه های ملی دارد.
نقش مردم در حفاظت از عرصه‌های ملی
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران در دیدار با جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: همکاری و تعامل نیروهای انتظامی با منابع طبیعی نقش مهمی در حفاظت از عرصه های ملی دارد.
به گزارش ایسنا سرهنگ علی اسدی با ابراز خرسندی و تشکر از همکاری همه جانبه نیروهای انتظامی با مجموعه منابع طبیعی گفت: اقدامات و همکاری مناسب نیروی انتظامی در جلوگیری و کاهش جرائم تخریب و تصرف اراضی ملی بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم این همکاری ها همچنان تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در سایه همکاری های خوب نیروی انتظامی با منابع طبیعی شاهد کاهش شدید وقوع  جرائم مرتبط با منابع طبیعی در سطح استان تهران هستیم، خاطر نشان کرد: در جهت همکاری موثر نیروی انتظامی با منابع طبیعی تاکنون اقدامات مفیدی در خصوص کاهش جرائم تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب و اجرای احکام محاکم قضائی و بازگرداندن عرصه های ملی به دولت انجام شده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران نقش مشارکت مردم در حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی را بسیار مهم ارزیابی و اظهارکرد: مردم خود بهترین حفاظت کننده از عرصه های طبیعی قلمداد می شوند و با اطلاع رسانی به موقع جرائمی همچون تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی های احتمالی در اراضی مرتعی و جنگلی از طریق سامانه ۱۵۰۴ می توانند نقش پررنگ خود را در امر مهم حفاظت از عرصه های ملی ایفا کنند.
بر اساس این گزارش سرهنگ جلیل موقوفه ای - جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ - در این دیدار با بیان اینکه امنیت ضروری ترین نیازهای بشری است، تصریح کرد: احساس امنیت بزرگترین محرک در توسعه و ترقی جامعه به شمار می آید و مشارکت همگانی نیز زمینه ایجاد امنیت را فراهم می کند.
وی تأکید کرد: نیروی انتظامی برقرار کننده نظم و امنیت در جامعه است و حفاظت از عرصه های ملی نیز جزئی از امنیت محسوب می شود که در این خصوص نیروی انتظامی با تمام توان در کنار منابع طبیعی انجام وظیفه می کند.
موقوفه ای ادامه داد: فرهنگسازی در جامعه یکی دیگر از نیازهای اساسی در تأمین امنیت به شمار می آید که این مهم نیز باید با همکاری و مشارکت رسانه های گروهی و دیگر دستگاه ها و نهادهای فرهنگساز انجام شود.
جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تأکید کرد: پلیس همچون گذشته آمادگی همکاری کامل با منابع طبیعی در خصوص اجرای احکام قضائی، اطفای حریق در عرصه های منابع طبیعی، مقابله با پدیده زمین خواری و قاچاق چوب را دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در این نشست فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گزارشی درباره وسعت و اهمیت عرصه های ملی، وضعیت نیروهای یگان حفاظت و اقدامات انجام شده توسط این یگان در زمینه های مبارزه با زمین خواری و رفع تصرفات، قاچاق چوب و مقابله با آتش سوزی در عرصه های مرتعی و جنگلی استان تهران ارائه کرد.
کد مطلب: 134134
برچسب ها: عرصه‌های ملی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *