۱
۰
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶

برگزاری آخرین نوبت کنکور کارشناسی ارشد۹۹

فرآیند سومین و آخرین نوبت کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ اصبح امروز - شنبه - با رقابت ۸۹ هزار و ۴۹۹ داوطلب در ۶۴ رشته امتحانی در ۸۰ شهر کشور آغاز شد.
برگزاری آخرین نوبت کنکور کارشناسی ارشد۹۹
فرآیند سومین و آخرین نوبت کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ اصبح امروز - شنبه - با رقابت ۸۹ هزار و ۴۹۹ داوطلب در ۶۴ رشته امتحانی در ۸۰ شهر کشور آغاز شد.
به گزارش ایرنا،کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ امسال در شرایط خاص بحران کرونا و در حالی کلید خورد که پنج ماه از نخستین زمان اعلام شده برای برگزاری آن توسط سازمان سنجش آموزش کشور می گذرد. این کنکور قرار بود روزهای 28 و 29 فروردین ماه برگزار شود.
این آزمون هم به مانند کنکور دکتری با مسایلی برای تعویق یا تاخیر مواجه شد. در نهایت از صبح پنج شنبه ۱۶ مردادماه کلید خورد و با رقابت بیش از ۸۹ هزار داوطلب در رشته های امتحانی دوم یا شناور، امروز در نخستین مرحله به کار خود پایان می دهد.
کل آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد با احتساب داوطلبان متقاضی در رشته های امتحانی دوم یا شناور ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر و آمار داوطلبان بدون احتساب رشته های شناور، ۶۴۷ هزار و ۵۵۴ نفر است.
مجموع شرکت کنندگان در این آزمون ۶۴۷ هزار و ۵۵۴ نفر (بدون احتساب رشته های شناور) است که ۳۲۴ هزار و ۱۲۶ نفر از آنان را زنان و ۳۲۳ هزار و ۴۲۸ نفر را مردان تشکیل می دهند؛ در واقع ترکیب جنسیتی کنکور کارشناسی ارشد حدود ۵۰-۵۰ است.
ترکیب جنسیتی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد با احتساب متقاضیان رشته های شناور، شامل ۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر مرد می شود.
پروتکل های بهداشتی
سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به تجریبات برگزاری کنکور دکتری ۹۹ که ۹ مردادماه برگزار شد، پروتکل های بهداشتی را دقیق تر برگزار می کند.
همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.
همچنین داوطلبان باید هنگام عطسه یا سرفه حتما از دستمال کاغذی استفاده کنند.
در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون باید با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند.
داوطلبان باید در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند.
ظرفیت پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ تعداد ۱۵۷ هزار نفر اعلام شده است که این آمار در مقایسه با ظرفیت ۱۷۰ هزار نفری سال گذشته، ۱۳ هزار نفر و معادل هشت درصد برای دانشگاه های دولتی کاهش یافته است. به طور کلی با احتساب ظرفیت  پذیرش ۱۴۰ هزار نفری دانشگاه آزاد، امسال ۳۰۰ هزار نفر به مقطع کارشناسی ارشد راه می یابند.
کنکور داوطلبان کرونایی
بر اساس اعلام فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور کارشناسی ارشد ۸۵ داوطلب کرونایی دارد که ۲۶ نفر از آنان در بیمارستان های تهران توانستند در ماراتن کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند؛ بر این اساس پنج نفر باقیمانده از این ۲۶ نفر با مراجعه به بیمارستان طالقانی می توانند در این آزمون شرکت کنند.
در نوبت نخست کنکور کارشناسی ارشد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب و در نوبت دوم نیز ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ نفر در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردند.
نتیجه اولیه این آزمون دهه دوم شهریورماه و نتیجه نهایی روزهای پایانی مهرماه اعلام می شود؛ گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام می شود.
کد مطلب: 134221
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


علی
United States
انصافا جامعه را که می دیدم فکر نمی کردم اینجور مسولین نظارت کنن، خوب برگزار شد، دغدغه خانواده ها و استرس و سردرگمی و بلاتکلیفی خانواده ها کم شد، بعضی ها برعکس فکر میکنن، اثر رفع استرس ناشی از هزینه های مادی و معنوی به خانواده ها را ان شاء الله خواهیم دید