۱
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰

ایکر کاسیاس، نماد ‌جاودانگی

ایکر‌کاسیاس،‌ ملقب به ایکر مقدس از فوتبال خداحافظی کرد تا پرونده بازیگری یکی دیگر از معدود فوتبالیست‌هایی که دارای خاص‌ترین رکورد‌ها بودند هم بسته‌شود، اما طبیعتا فقط رکورد‌ها او را ماندگار نکرده ‌است.
ایکر کاسیاس، نماد ‌جاودانگی
ایکر‌کاسیاس،‌ ملقب به ایکر مقدس از فوتبال خداحافظی کرد تا پرونده بازیگری یکی دیگر از معدود فوتبالیست‌هایی که دارای خاص‌ترین رکورد‌ها بودند هم بسته‌شود، اما طبیعتا فقط رکورد‌ها او را ماندگار نکرده ‌است.
کاسیاس که مادرش آرایشگر و پدرش معلم بوده‌اند، از ۹ سالگی فوتبال را از رئال‌مادرید آغاز‌‌کرد و با تلاش‌هایش در همان نوجوانی افتخارات بین‌الملی با تیم‌ملی اسپانیا به‌دست آورد و بعد هم راهی تیم اول مادریدی‌ها شد و تاریخ را از نو نوشت؛ با کسب عناوینی مثل دروازه‌بان قرن و تنها کاپیتانی که تمام عناوین باشگاهی و ملی را فتح کرده‌ است که شامل قهرمانی در لیگ‌برتر، جام‌حذفی، لیگ قهرمانان اروپا، سوپر‌لیگ اسپانیا و اروپا، جام باشگاه‌های جهان، جام جهانی و جام ملت‌های اروپا است، ‌جام‌هایی که حضور در آن‌ها هم افتخار بزرگی‌است اما کاسیاس‌افسانه‌ای در ۶ سال به‌عنوان کاپیتان همه را فتح‌کرد و همچنین بعد ترک غم‌انگیز مادرید که خاطره‌ بسیار تلخی برای وی و هواداران رئال و بقیه فوتبالدوستان‌بود. در تیم پورتو پرتغال، باز هم افتخار آفرینی‌کرد و تمام جام‌های داخلی را فتح‌کرد و در فصل ۲۰۱۸/۲۰۱۹ هم با وجود ۳۸ ساله‌بودن سومین دروازه‌بان برتر اروپا از نظر کلین‌شیت بود.
به قول خوزه‌مورینیو، باید ذهنیت برنده داشته ‌باشی و تیم را بر شخص مقدم بداری تا پیشرفت‌کنی .یکی از دلایل تاریخ‌سازی‌های کاسیاس، تلاش شبانه‌روزی او بوده ‌است. برای موفقیت در این جهان رقابتی باید همیشه در حال پیشرفت‌باشیم و وقتی در باشگاهی که لقبش پادشاه اروپاست و به نوعی جهان باید تلاشت را دو چندان کنی تا در راس بمانی،در راس بمانی تا تاریخ‌سازی کنی و استاندارد ها را عوض‌کنی، در راس بمانی تا الگو شوی برای دیگران تا آنها نیز برای تغییر معیار‌ها تلاش‌کنند، و همینطور هم شد و افتخارات و سبک‌بازی خاص کاسیاس و هم نسلانش باعث‌شد تا بازیکنان نسل جدید با تمام قوا اقدام به شکستن رکوردها و بالا بردن استاندارد‌ها کنند.
اما این تلاش‌ها در کنار روحیه مهربان و همدل، ثمر می‌دهد، ملقب‌شدن به ایکر‌مقدس نتیجه احترام به هواداران و بقیه بازیکنان، چه هم تیمی و چه سایر تیم‌ها، نتیجه‌اش هم می‌شود تشویق‌شدن در حساس‌ترین بازی‌ها در استادیوم تیم‌هایی که به نوعی دشمن‌خونی محسوب‌ می‌شوند، مثل بار‌ها تشویق‌شدن در ورزشگاه نیوکمپ‌ .روحیه‌های مثبتش باعث توانایی رهبری کردن بر دیگران‌شد و یکی از نتایجش، چهار سال پر افتخار در تیم‌ملی اسپانیا بود. در آن سال‌ها بارسلونا با تیکی‌تاکا بازی‌های جدیدی را به نمایش گذاشت و شاکله آن را بازیکنان کاتالونیایی تشکیل می‌دادند و اکثرشان هم ملی‌پوش بودند و اختلافات قدیمی میان مرکز یعنی مادرید و محل مناقشات یعنی ایالت کاتالونیا با محودیت بندر بارسلون،باعث انتقال جو متشنج به زمین بازی هم بود اما مهربانی،شعور و قدرت رهبری کاپیتان کاسیاس،  باعث‌شد همگی برای کسب موفقیت بجنگند. کاسیاس با تلاش و رهبری بی‌مانندش تیمی ساخت که اژدها هم توان مقابله با آن را نداشت.
سید مهدی داودی
 
کد مطلب: 134249
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *