۰
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۷

کنکور سراسری برگزار می‌شود

غلامی گفت: کنکور سراسری همانند کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
کنکور سراسری برگزار می‌شود
غلامی گفت: کنکور سراسری همانند کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری که به صورت مجازی به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر خم و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران با تلاش مستمر در حیطه اطلاع رسانی، بخشی از خانواده وزارت علوم محسوب می‌شوند.  
غلامی اظهار کرد: حرفه خبرنگاری حساس، پر زحمت، پر مشقت و در بعضی از شرایط پر ریسک و خطر است.
وزیر علوم ادامه داد: این روزها فضای جامعه در حوزه آموزش عالی بیشتر درباره آزمون های سراسری بحث است. خوشبختانه کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با تمام نقدها و تائید های مراجع ذی ربط، برگزار شد، براین اساس کنکور سراسری هم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
او افزود: در کنکور ارشد بر اساس اعلام وزارت بهداشت  ۸۵ درصد و در کنکور دکتری ۹۱ درصد پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
وزیر علوم تصریح کرد: در آزمون سراسری هم پروتکل‌ها با دقت بیشتر رعایت می‌شود. تعداد زیادی رشته و محل دانشگاهی داریم که مستقیما داوطلبان از طریق سوابق تحصیلی انتخاب می‌کنند که هیچ ضرورتی برای شرکت در کنکور سراسری برای آن‌ها نیست.
غلامی داد: داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می‌توانند در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنند. چیزی حدود ۴۰۰ هزار نفر صندلی و محل کد رشته را دانشگاه‌ها بدون کنکور پذیرش می‌کنند، ۴۵ درصد دوره‌های شبانه هم از این طرق پذیرش می‌شوند و ۹۸ درصد از ظرفیت رشته‌های دانشگاه آزاد و غیر دولتی نیز بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می‌کنند.  
برای حذف کنکور برنامه ریزی‌هایی شده است
غلامی درباره ظرفیت دانشگاه‌ها و نحوه پذیرش دانشجویان گفت: ۹۱۲ هزار داوطلب می‌توانند در رشته محل‌های که بدون آزمون هستند، پذیرش شوند.
او با اشاره به اینکه تراکم داوطلب و رقابت در کنکور در رشته‌های پزشکی است، افزود: تراکم رقابت در ۱۰۹ هزار صندلی است که کمتر از ۱۱ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد. داوطلبان نگران شرکت نکردن در کنکور سراسری نباشند. برای حذف کنکور برنامه ریزی‌هایی شده است.  
وزیر علوم یادآوری کرد: در خصوص بحث حذف کنکور، برنامه ریزی‌هایی شده که نیاز به همکاری‌های وزارت علوم و وزارت آموزش پرورش است.
 
پیگیری تبدیل دانش به ثروت در وزارت علوم
وزیر علوم با تاکید براینکه تبدیل دانش به ثروت را در وزارت علوم پیگیری کردیم، گفت: وزارت علوم مسئولیت ۴۳ پارک علم و فناوری را در کشور بر عهده دارد. قریب به ۹ هزار شرکت مبتنی بر دانش و فناوری در کشور داریم و ۶ هزار شرکت دانش بنیان هستند. در سال‌های گذشته این شرکت‌ها دستاورد‌های فناورانه خود را به فروش رسانده اند.
او افزود: فروش دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۸ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است. سال گذشته ۸۰ میلیون دلار صادرات محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان را داشتیم.
غلامی تصریح کرد: ۶۵ دانشگاه کشور در بین دانشگاه‌های معروف و مطرح دنیا قرار گرفته اند. خوشبختانه آموزش عالی کشورمان در ارزیابی‌های جهانی، از نظر رشد علمی رتبه ۱۵ کسب کرده است.
کد مطلب: 134344
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *